Sostinės Šeškinės gatvėje gyvenantis Andrejus, išgirdęs, kad nebenaudojamos šiukšlių šachtos turi būti užvirintos ar užrakintos, nusprendė tai padaryti pats.

„Pašnekėjome su kaimynu ir sutarėme uždaryti, kad nemokėtume, kad nebūtų išlaidų. Ką, negalime patys uždaryti? Nuėjau į „Šilėją“, pašnekėjau su direktoriumi. Direktorius sako, gerai, uždarykite ir viskas, mes nieko neskaičiuosime“, – pasakojo vyras.

Per vieną vakarą vamzdis per visus aukštus buvo užaklintas, bet džiaugsmas, kad pavyko sutaupyti, netrukus išgaravo.

„Žiūrime, atėjo sąskaita: mokėkite už spyną, už uždarymą ir taip toliau. Ir čia ne pirmas atvejis“, – sakė Andrejus.

Namo administratorius „Šilėja“ sako, kad įvyko klaida ir sąskaita bus perskaičiuota.

„Meistras sumaišė adresus. Tai yra, vietoj Šeškinės g. 17 sumažino įkainį kitai laiptinei, tiesiog adresus sumaišė akte ir todėl gavosi taip, kad jiems išstatyta (pateikta sąskaita – red.), buvo žmonės atėję pas mane, paaiškinau šitą dalyką. Aš jų atsiprašiau", – sako „Šilėjos“ vadovas Rimantas Daugėla.

Tačiau Andrejus pokalbį su bendrovės vadovu prisimena kiek kitaip.

„Net šnekėti nenori, sako: jeigu kažkas nepatinka, rašykite raštu“, – sako Andrejus.

Tai – ne vienintelis vilniečio nusiskundimas namo administratoriumi. Anot vyro, jam įtarimų kelia išrašomos sąskaitos: „Skaičiuoja, ką nori ir kiek nori. Kiek nori, tiek rašo“.

Daugiabučio gyventojui kliūva ir atliktų darbų kokybė: šiukšlių vamzdis prieš uždarant turėjo būti išvalytas.

„Nenuvalyta pilnai. Čia jau kiek metų nenuvalyta. Viršuje valo, kur mes matome, o kur nematome, nieko nevalo“, – aiškino jis.

Dabar administratorius žada, kad vamzdį ne tik iššveis, bet ir išdažys.

„Nekainuos (gyventojams), čia bus mūsų dovana, kaip sakoma. Atsiprašymas“, – sakė „Šilėjos“ vadovas.

Tačiau Andrejui atsiprašymai jau atsibodo, jis svarsto keisti namo administratorių.

Gavo 900 eurų sąskaitą už darbus be rezultato

Administruojančia įmone nepatenkintas ir Perkūnkiemio gatvės name gyvenantis Gintaras, ypač po to, kai vieną dieną tualete ir duše pradėjus bėgti nuotekoms, išsikvietė namo administratoriaus „Mano būstas“ meistrus.

„Jie per mūsų bute esančią pravalą bandė pravalyti su trosu, bet tuo metu viskas nuslūgo ir išvažiavo. Iki kitos dienos, kol vakare nepradėjo ta pati situacija kartotis“, – sakė vyras.

Kviesti meistrus teko ir kitą, ir dar kitą dieną.

„Ir taip praktiškai devynias dienas. Buvo dienų, kai vieną vakarą net du kartus kvietėme. Išvykus darbuotojams vėl po valandos iš naujo kvietėme. Tiktai vonioje kažkas sukrebžda ir bėgam žiūrėti, ar neskęstam“, – sakė jis.

Neapsikentęs Gintaras pasisamdė įmonę, kuri greitai išsiaiškino, kur užsikimšęs vamzdis ir jį išvalė. Vyras sumokėjo iš savo kišenės apie 400 eurų. Namo administratorius žadėjo per porą savaičių išlaidas kompensuoti, bet pažado tesėti neskubėjo.

„Prisiskambinti neįmanoma, į telefono skambučius vadovė neatsako. Parašo žinutę, kad dabar susirinkime“, – teigė jis.

Negana to, gyventojai netrukus gavo sąskaitą už darbus, kurie taip ir neišgelbėjo buto nuo nuotekų.

„Beveik 900 eurų padalino ant viso namo: už avarinės tarnybos iškvietimą, už nuotekų vamzdyno valymą“, – skundėsi Gintaras.

„Mano būsto“ atstovas Paulius Ugianskis sakė, kad bus atlikti perskaičiavimai.

„Kur buvo mūsų klaida, į tai bus, aišku, atsižvelgta ir bus atlikti, be abejo, perskaičiavimai. Mes visą laiką su gyventojais ieškosime ir ieškome kompromiso“, – tikino jis.

„Mano būstas“ sakosi apgailestaujantis ir dėl to, kad kurį laiką nebuvo kompensuotos išlaidos už samdytos įmonės darbus.

Maža vonia

„Direktorė pripažino, kad buvo įvykusi klaida, jinai to neneigė, neslėpė, tikrai sąžiningai pasakė savo poziciją, paprašė gyventojų šiek tiek dar kantrybės, kol galiausiai lėšos buvo gyventojui pervestos“, - sakė P. Ugianskis.

Pinigai gyventojui pervesti po to, kai žurnalistai kreipėsi į bendrovę komentaro.

Baudos iš esmės beprasmės, nori kreiptis į ministeriją

Pernai dėl administratorių veiklos Vilniaus miesto savivaldybė sulaukė 1,5 tūkst. skundų.

„Dažniausiai gyventojai skundžiasi pagrįstai“, – komentuoja Vilniaus miesto savivaldybės būsto administravimo skyriaus vedėjas Marius Žvinklis.

Anot jo, jeigu darbai atlikti nekokybiškai, ne gyventojai, o administratorius turi reikalauti iš darbininkų ištaisyti broką.

„Turi kreiptis į rangovą, prašyti ištaisyti trūkumus. Jeigu tie trūkumai nėra ištaisomi, tokiu atveju Statybos reglamentas nustato jau administratoriui pareigą šalinti tuos trūkumus ir kreiptis dėl žalos atlyginimo į rangovą“, – sakė M. Žvinklis.

Pasak savivaldybės, nustatoma daug namo prižiūrėtojų piktnaudžiavimo atvejų, skiriamos ir baudos, tačiau bergždžiai.

„Baudos jų neatgraso ir mes ketiname ir vėl kreiptis į Aplinkos ministeriją, prašydami peržiūrėti teisinį reguliavimą, kad vis dėlto nuobaudos nepasiekia tikslų“, – kalbėjo M. Žvinklis.

Anot savivaldybės, žmonės gali keisti neįtikusį administratorių arba kurti bendriją, kuri pati rūpintųsi namo priežiūra. Bendrijos steigimo ir teisininkų išlaidas dengia savivaldybė.

Čia galite pažiūrėti LNK video