Naujos gatvės, keliai, mokyklos
Daugelį metų Vilniuje buvęs Verkių autobusų parkas bus iškraustytas.
Dalis ten esančių transporto priemonių atsidurs Liepkalnyje statomame naujame autobusų parke, kita dalis – kitame naujame planuojamame autobusų parko padalinyje prie Vakarinio aplinkkelio.
„Dabar šios vietos yra projektuojamos. Vienam rengiame detalųjį planą, kitam – daromas techninis projektas, o tuomet vyks statybos. Planas toks, kad kai jie bus pastatyti, parkas išsikels, o senoji zona atslaisvės“, – sakė jis.
Tai, pasak T. Jonauskio, reiškia, kad miestui liks 9 hektarų dydžio teritorija, o tokia erdvė atsivertų naujoms idėjoms ir taptų savotišku nauju mikrorajonu.
„Ten turėtų būti užtikrintos visos socialinės funkcijos, būtų vieta mokyklai, darželiui, bendruomenės centrui, sporto infrastruktūrai, viešoms erdvėms, galbūt ir nedidelis parkas.
Sakykime, manau, kad galėtų būti net geriau negu yra Paupyje, būti daugiau socialinės infrastruktūros. Žinoma, bus visiškai kitaip, nes tai ne miesto centras, ne Vilnelė šalia, bet kokybės prasme siektume jos net geresnės nei ten“, – pasakojo jis.
T. Jonauskis prasitarė, kad skaičiuojant visą Žirmūnų pramoninės konversijos potencialą šioje teritorijoje galėtų apsigyventi apie 30 tūkst. gyventojų.
„Tai, įskaitat ir tas teritorijas, kurios dabar yra negyvenamos“, – patikslino jis.
Ten taip pat įsikurtų ir biurai, būtų nemažai komercinės paskirties ploto.
„Galėtų likti ir kažkokia gamybinė paskirtis, kuri yra ir dabar ir nėra tarši, studijos, fotostudijos, reklamos, remontų paslaugos. Ten ir dabar vyksta daug veiklų, kurios galėtų išlikti“, – sakė architektas.
Kol kas, kaip šie pokyčiai realiai galėtų atrodyti, lieka neaišku. Teigiama, kad nėra jokio plano, jokių vizualizacijų.
„Planuojame metų perspektyvoje rengti urbanistinį konkursą šiai teritorijai“, – sakė jis.
T. Jonauskis svarstė, kad naujas mikrorajonas Vilniuje galėtų būti išvystytas per dešimtmetį, tačiau nedidelių pokyčių gali atsirasti jau po poros metų, išsikėlus autobusų parkui.
Ragina nekartoti padarytų klaidų
Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) prezidentas Mindaugas Statulevičius kalbėjo, kad jeigu senasis autobusu parkas bus iškeltas, natūralu, kad atlaisvėjusi teritorija turi būti keičiama į daug reikalingesnę miestui.
„Verkiai, bendrai, keičiasi. Aplinkinėse teritorijose atsiranda daug gyvenamosios funkcijos, buvę sandėliai, viskas konvertavosi, todėl faktas, kad tokią teritoriją užšaldyti ir laikyti būtų neprasminga.
Anksčiau buvo girdėti ambicijų, kad ten norima daryti naująjį Paupį, kadangi Paupys laikomas labai sėkminga konversija. Gal kopijuoti ir nereikia, bet turėti tokią didelę teritoriją išskaidytą funkcijomis, kur būtų ir gyvenama teritorija, ir komercinė, ir prekyba, parkas, vertinga.
Manau, ji domins ir NT verslą, tikimės, kad naujoji valdžia tęs užsibrėžtą tikslą tai vietai suteikti daugiau gyvybės“, – sakė jis.
Kaip tikino, ten turėtų būtų orientuojamasi tiek į gyvenamą teritoriją, tiek į prekybą, paslaugų centrus.
„Tas pats Paupys sėkmingas, nes turi įvairumą: daug gyvenamosios vietos, biurų, traukos centras – maitinimo zona, yra pasivaikčiojimui vietos, gamta. Tai užkoduoja sėkmingą projektą, todėl manau, kad ten bus ir kūrybinių dirbtuvių, įvairių pasvarstymų“, – sakė M. Statulevičius ir pridūrė, kad tai bus lyg naujas mikrorajonas, kuris galėtų išsiplėtoti per dešimtmetį.
Asociacijos atstovas pabrėžė, kad naujajame mikrorajone svarbu nekartoti jau kitur padarytų klaidų, tokių, kaip Perkūnkiemyje.
„Miestas ten nesuvaldė plėtros, socialinė infrastruktūra gerokai vėlavo. Matyt, šiuo atveju viskas turėtų būti daroma etapais, iš pradžių viena funkcija būti, paskui kita.
Klaida būtų jį padaryi monofunkcišką, sakykim, vien gyvenamą arba vien komercinę veiklą. Tada jis miršta po 17 val.“, – svarstė jis.
M. Statulevičius vardijo, kad teritorijų, kurios šiandien Vilniuje yra neišnaudojamos, dar daug.
Pasak jo, tai Vilkpėdės mikrorajonas, taip pat Naujosios vilnios rajonas ir prieigos, Naujamiestis, stoties kvartalas, Naujininkai.