Lietuva

Šiandien akcijos aktyviai pirktos per vieną estų tarpininką, tačiau vėl pasirodęs stambesnis pardavėjas neleido kainai kilti aukščiau. Nemažai sandorių atlikta ir „Lietuvos jūrų laivininkystės“ kompanijos akcijomis, jų vertė krito 11,76 proc. Įmonė pranešė pardavusi dar vieną laivą. Tiesioginiais sandoriais prekiautos „LESTO“ akcijos. Rytoj „Vilniaus baldai“ skelbs 2013 m. III ketv. veiklos rezultatus. Jei įmonei pavyko sėkmingai įsivažiuoti su nauja produkcijos linija, galima laukti neblogų rezultatų. Reikia pabrėžti, jog šios akcijos po dividendų ex-dienos pigo mažiau, nei išmokamų dividendų dydis. „Agrowill Group“ vertybinių popierių kainai nepavyksta atsiremti į didesnį pirkėjų palaikymą, kaina iš lėto krenta. „Dvarčionių keramikos“ akcijos pigo net 90 proc., tačiau apyvarta siekė tik 0,02 euro.

Estija

NASDAQ OMX Talino biržos apyvarta jau eilinį kartą perkopė 1 mln. eurų. Vėl aktyviai prekiauta „Silvano Fashion Group“ akcijomis, kaina dar kilstelėjo 0,8 proc. Šios bendrovės vertybinių popierių vertė nuo praeitų metų pabaigos krito žemiau 3 eurų, kol kas akivaizdaus tendencingo kainos augimo nesimato. „Olympic Entertainment Group“ akcijomis prekiauta pasyviai, vyravo 1,9 euro už akciją kainą. Tačiau aukciono metu didesnis akcijų kiekis parduotas 3 euro centais pigiau. Kitą savaitę lauksime bendrovės 2013 m. III ketv. rezultatų. „Tallinna Vesi“ vertybinių popierių vertė toliau auga.

Latvija

NASDAQ OMX Rygos biržos apyvarta perkopė 80 tūkst. latų, sudaryti 62 sandoriai. Visa prekyba sukosi apie „Olainfarm“ vertybinius popierius – jų perleista už 71 tūkst. latų, kaina krito 0,83 proc. nepaisant neseniai skelbtų gerų įmonės rugsėjo mėn. pardavimų rezultatų.

Įmonių naujienos

Vakar „Lietuvos jūrų laivininkystė“ pranešė apie vieno iš mažiausių laivų – 1996 m. statybos motorlaivio „Asta“, kurio talpa 5850 DWT, pardavimą. Primintina, kad prieš savaitę paskelbta apie seniausio 1985 m. statyto 9927 DWT laivo „Skalva“ pardavimą. Tikėtina, kad už motorlaivį „Skalva“ galėjo būti gauta apie 3-4 mln. Lt. Visgi motorlaivio „Asta“ pardavimas atneš neigiamos įtakos grynajam „Lietuvos jūrų laivininkystės“ pelno rezultatui –iš pardavimo patirtas 1,5 mln. JAV dolerių, arba 3,8 mln. lt apskaitinis nuostolis. Tikėtina, kad laivas galėjo būti parduotas už 4-5 mln. Lt. Gautos lėšos bus naudojamos apyvartinėms lėšoms bei finansinėms skoloms dengti. „Lietuvos jūrų laivininkystės“ finansinės skolos 2013 m. I pusm. pabaigoje sudarė 57,3 mln. Lt. Skolos ir užstato santykis yra daug geresnis nei „Limarko laivininkystės kompanijos“ atveju. Problema lieka apyvartinių lėšų poreikis – bendrovės trumpalaikiai įsipareigojimai (neįtraukiant finansinės skolos) viršijo trumpalaikį turtą net 22,1 mln. Lt, tad labai realu, kad didesnė lėšų dalis bus nukreipta mažinant įsipareigojimus tiekėjams. Nors dar metų pradžioje įmonės atstovai teigė, kad 2013 m. bus stengiamasi parduoti seniausius neefektyvius laivus bei už 16 mln. Lt pirkti vieną 17-25 tūkst. DWT talpos laivą, tikėtina, kad pardavimo lėšos bus skirtos tik įsiskolinimų mažinimui. Investuotojams tokie laivų pardavimai nėra naujiena ir tik parodo, kad „Lietuvos jūsų laivininkystės“ veiklos perspektyvos ilgesniu laikotarpiu yra labai miglotos. Be to, dar kartą pagrindžiama, kad laivų vertės balanse dažnai neatitinka realios jų rinkos vertės.