Lietuva

Aktyviausiai prekiauta „City Service“ vertybiniais popieriais, jų kaina kilstelėjo 1,1 proc. Investuotojai teigiamai vertino „Agrowill Group“ ir „Linas“ įmonių perspektyvas, šios akcijos brango atitinkamai 5,24 proc. ir 5,38 proc. „Lietuvos jūrų laivininkystės“ vertybinių popierių kaina nusistovėjo ties 0,018 euro po vakar sekusio 20 proc. šuolio aukštyn. Tiesioginiais sandoriais perleisti didesni kiekiai „Linas Agro Group“ akcijų, jų kaina nepakito. „Pieno Žvaigždžių“ vertybiniai popieriai pigo nepaisant to, jog vakar skelbta apie eksporto į Rusiją atnaujinimą. „Lietuvos dujos“ ketina inicijuoti arbitražo procesą prieš „Gazprom“. Rytoj vyks „Snaigės“ neeilinis visuotinis akcininkų susirinkimas.

Estija

NASDAQ OMX Talino biržoje sudaryti 138 sandoriai, jų vertė nesiekė 400 tūkst. eurų. „Tallinna Kaubamaja“ akcijos pigo 0,9 proc. po vakar fiksuoto solidaus augimo. Po prekybos kompanija pranešė apie 2013 m. IV ketv. 6,5 proc. išaugusius pardavimus. „Pro Kapital Grupp“ kreditoriai sutiko pratęsti konvertuojamųjų obligacijų išpirkimo terminą dviems metams. Brango „Silvano Fashion Group“ (+1,51 proc.), „Merko Ehitus“ (+1,45 proc.), „Tallinna Vesi“ (+0,83 proc.), „Olympic Entertainment Group“ (+0,53 proc.) akcijos.

Latvija

NASDAQ OMX Rygos biržoje sandorių skaičius viršijo 100, akcijų perleista už 144 tūkst. eurų. Dėmesiu toliau mėgaujasi farmacijos sektoriaus bendrovių akcijos – „Olainfarm“ vertybiniai popieriai brango 3,78 proc., „Grindeks“ – 2,36 proc. „Latvijas Gaze“ prognozuoja mažesnius pardavimus šiems metams – šios įmonės akcijos šiandien pigo 1,06 proc.

Įmonių naujienos

Vakar žiniasklaidoje paskelbta, kad „Pieno žvaigždės“ jau veža produkciją į Rusijos Federaciją, tad investuotojams tai gera žinia po 2013-12-31 d. pranešimo apie „Rospotrebnadzor" sprendimą atšaukti pieno produktų importo į Rusiją apribojimus bendrovei . Primintina, kad šiai bendrovei draudimas sudavė stipriausią finansinį smūgį, kuris atsispindės prastuose 2013 m. IV ketv .rezultatuose. Anot Rusijos žiniasklaidos, draudimas kitoms Lietuvos pieno bendrovėms bus nuimtas artimiausiu metu, tad tai atitinka mūsų prognozes dėl importo draudimo nuėmimo laipsniškumo. Beje, pieno produktų kainos Vakarų Europos rinkose išliko labai aukštos ir 2013 m. IV ketv., tad toms bendrovėms, kurios sugebėjo nukreipti daugiau nei įprasta pieno produktų į vakarų eksporto rinkas, pelno rezultatas neturėjo pereiti į neigiamą. Naujienos apie pieno produktų kitoms pieno perdirbimo bendrovėms turėtų būti sutiktos teigiamai ir akcijų kaina dar gali šiek tiek sureaguoti nepaisant to, kad beveik visų pieno perdirbimo bendrovių akcijų kainos jau yra beveik arba visai grįžusios į tą lygį, buvusį prieš pieno produktų importo į Rusiją draudimą.

Vakar pervežimų laivais bendrovė „Lietuvos jūrų laivininkystė“ paskelbė, kad patvirtintame 2014-2016 m. veiklos plane numatyta per ateinančius trejus metus parduoti mažuosius turimus laivus bei įsigyti 1-2 „Handysize“ segmento (17-25 tūkst. t) laivus. Anot įmonės direktoriaus, naujas laivas gali būti įsigytas dar šių metų II pusm. Prisiminus 2013 m. pradžią, bendrovė taip pat žadėjo apie naujo „Handysize“ laivo pirkimą, kuris būtų finansuojamas iš planuotų keturių laivų pardavimo. Per praėjusius metus pavyko parduoti du laivus („Asta“ ir „Skalva“ parduoti 2013 m. IV ketv.), o gautos lėšos (tikėtina apie 8-9 mln. Lt) veikiausiai buvo nukreiptos į skolų mažinimą bei apyvartinį kapitalą. Dabar bendrovės laivyną sudaro 9 laivai. Iš jų „Audrė“, „Akvilė“ ir „Daina“ yra patys mažiausieji, kurie veikiausiai yra parduodamų laivų sąraše. Iš jų pardavimo veikiausiai įmanoma gauti apie 15 mln. Lt, tačiau vis vien dalis jų turės eiti skolų dengimu ir apyvartinėms lėšoms, tad naujo laivo pirkimui, kurio vertė būtų apie 25 mln. Lt, bet kuriuo atveju reiktų skolintis didele dalimi. O tą padaryti, nepaisant gerėjančios situacijos pervežimų jūra rinkoje, vis dar bus labai sunku. Lietuvos bankai turėjo nemažai problemų su paskolomis, suteiktomis finansuojant laivų įsigijimą, tad veikiausiai jie liks atsargūs. Kita vertus, pervežimų frachtai „Handysize“ segmente yra išaugę – ypač didelis paaugimas matytas 2013 m. IV ketv., o lūkesčiai dėl šių metų taip pat yra pakankamai teigiami. Padėtis „Handysize“ laivų pasaulyje segmente gera dar ir dėl to, kad tai seniausias laivynas, kurio 30 proc. laivų yra senesni nei 25 m. ir nemažai jų nueina į metalo laužą. Įvertinus visa tai, „Lietuvos jūrų laivininkystės“ išsikeltus tikslus reiktų vertinti teigiamai, tačiau pasiekti juos bus labai sunku dėl akivaizdžių finansinių išteklių nebuvimo. Beje, bendrovei parduodant mažuosius laivus 2014 m. veikiausiai bus patiriamas nuostolis iš laivų pardavimo, tad bent apskaitinio grynojo pelno gali ir nebūti, o tai mažintų nuosavą kapitalą. Dabar bendrovės akcijos vertinamos 0,11 P/Bv, o tai yra ganėtinai mažas vertinimas, tačiau jis būtų kur kas didesnis įvertinus galimą nuostolį iš laivų pardavimo.