Interneto portalas rus.db.lv rašo, kad pirmąja finansinės grandinės grandimi tapo šveicarų turto valdymo bendrovė „Multiasset SA“, kuri, kaip nurodoma jos internetiniame puslapyje, su 100 tūkstančių Šveicarijos frankų (apie 285 tūkstančių litų) kapitalu buvo įregistruota 2004 metais. Ankstesnieji kompanijos naudos gavėjai buvo siejami su „Multibanka“, dabartiniu „SMP Bank“. Tai patvirtina oficialūs duomenys.

Sprendžiant pagal V. Antonovui pateikto ieškinio medžiagą, kurią pateikė banko „Snoras“ administratorius Neilas Cooperis ir nagrinėja Londono karališkasis teismas, V. Antonovo kontroliuojama bendrovė „Multiasset SA“ 2011 metų liepos 25 dieną gavo 40 milijonų eurų (138 milijonų litų) paskolą iš „VTB Bank Austria“.

Šios paskolos užstatas itin įspūdingas – tokios pačios sumos depozitas banke „Snoras“. Vis dėlto, pačiame „Snore“ šis depozitas buvo pervestas kaip skubus depozitas kituose bankuose, be to, figūravo kaip neužstatytas turtas. Iš tikrųjų, jis turėjo įsipareigojimų – apie tai byloja ir sutartis tarp „VTB Bank“ bei „Multiasset SA“, bei sutartis tarp „VTB Bank“ ir banko „Snoras“, kurią pasirašė V. Antonovo partneris Lietuvoje, buvęs „Snoro“ vadovas ir bendrasavininkas Raimondas Baranauskas.

Savo teisę išieškoti skolą iš „Multiasset SA“ Austrijos bankas galiausiai perdavė lietuviškam „Snorui“. Dokumentuose matyti, kad „Multiasset SA“ atstovauja ir Stanislovas Kovtunas. Anksčiau Tiriamosios žurnalistikos centras „Re:Baltica“ išsiaiškino, kad jis turėjo bendrą verslą su Sergejumi Fiščenka – dar vienu V. Antonovo patikėtiniu.

Banko „Snoras“ administratorius N. Cooperis Didžiosios Britanijos teismui pareiškė, kad „Multiasset SA“ gauti milijonai nedelsiant buvo pervesti į „Latvijas Krajbanka“ sąskaitą. „Latvijas Krajbanka“ priklausė V. Antonovo kontroliuojamai lengvatinio apmokestinimo zonoje esančiai firmai „Gemini Investment Fund Limited“. Jai iki 2007 metų pabaigos priklausė 9,99 procento „Krajbanka“ akcijų, o 2008 metų vasarį minėta firma jau figūravo kaip liukso klasės automobilių „Spyker Cars NV“ akcijų bendrasavininkė (jai priklausė 11,9 procento akcijų). 40 milijonų eurų nuo „Gemini Investment Fund Limited“ sąskaitos 2011 liepos 26 dieną buvo perpumpuota į „Taurus Asset Management Fund Limited“. Tuo metu pastarajai bendrovei atstovavo S. Kovtunas.

„Taurus Asset Management Fund Limited“ gautos lėšos buvo pervestos į „Snoro“ sąskaitą. Tada iš ten 7,5 milijono eurų (25,9 milijono litų) iškeliavo į V. Antonovo sąskaitą „Snore“, o likusi suma – į kelių taip pat šio milijardieriaus kontroliuojamų bendrovių sąskaitas. Iš jų 5 milijonai eurų (17,26 milijono litų) atiteko „airBaltic“. Dėl to „Snoro“ administratorius daro logišką išvadą, kad indėlininkų pinigai įstrigo oro skrydžių bendrovėje „airBaltic“.

Dabar ginčijamasi dėl minėtųjų 5 milijonų eurų. Kaip jau rašė „Dienas Bizness“, dėl už šią sumą negautų akcijų „SIA Eurobalt Junipro“, perėmusi išieškojimo teisę iš „Taurus Asset Management Fund Limited“, reikalavo pripažinti „airBaltic“ nemokia, tačiau teismas oro pervežėjo pasigailėjo.

Kam konkrečiai „Taurus Asset Management Fund Limited“ išleido likusius iš Austrijos gautus pinigus – 21 milijoną eurų (72,51 milijono litų) – banko „Snoras“ administratorius nemini. Iš teismui „Krajbanka“ administratoriaus „KPMG Baltic“ pateikto ieškinio akivaizdu, jog 20 milijonų eurų „Taurus Asset Management Fund Limited“ savu laiku paskolino „BAS“. Šių metų rugpjūčio mėnesį Rygos apylinkės teismas priėmė „KPMG Baltic“ ieškinį keliems atsakovams, tarp jų ir „Taurus Asset Management Fund Limited“. Be kita ko ginčijamasi ir dėl to, ar teisėta paskolos sutartis, pagal kurią „Taurus Asset Management Fund Limited“ pervedė „BAS“ tuos 20 milijonų eurų, planuotų investuoti į pagrindinį „airBaltic“ kapitalą, paaiškino „KPMG Baltic“ atstovas Oskaras Firmanis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (67)