Vyriausybės vadovas reagavo į prezidentės Dalios Grybauskaitės penktadienį išsakytą kritiką dėl praeityje susikaupusių Lietuvos jūrų laivininkystės problemų.
A.Butkevičius teigia, kad po 2008 metų bendrovė kasmet patirdavo vis didesnių nuostolių. Susisiekimo ministerijai tuomet vadovavo liberalas Eligijus Masiulis.
Vyriausybės vadovas atkreipė dėmesį, kad pirmuosius kreditus Lietuvos jūrų laivininkystės kompanija pasiėmė 2002 metais, kai Finansų ministerijai vadovavo D.Grybauskaitė.
Prezidentė penktadienį pareiškė, kad sprendimas „Lietuvos geležinkelių“ dividendų sąskaita gelbėti žlungančią LJL yra trumpalaikis. Pasak D.Grybauskaitės, dėl blogos LJL padėties turėtų atsakyti susisiekimo ministras bei premjeras.
„Tie sprendimai šiandien pasiūlyti, kad viena geriau dirbanti valstybinė įmonė dengtų ir garantuotų blogiau dirbančios įmonės situaciją, yra trumpalaikė, todėl galvoti apie krovininio laivyno išsaugojimą reikia rimčiau, ne vienadieniu sprendimu“, - Klaipėdoje žurnalistams sakė D.Grybauskaitė.
Anot jos, už nesugebėjimą suvaldyti situacijos turėtų būti atsakingi susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius ir premjeras Algirdas Butkevičius, kuris iki 2008 metų kelerius metus buvo susisiekimo ministras.
„Pirmoje eilėje Vyriausybė turi gelbėti žmones ir padėti žmonėms grįžti į namus, tada galvoti apie ateitį. (...) Reikia spręsti, kas ją (LJL - BNS) gali valdyti geriau. Atsakomybę turi prisiimti ministras (R.Sinkevičius), visa vadovybė ir taip pat Vyriausybė - premjeras. Nuo 2008 metų, kai prasidėjo problemos, tai dabartinis premjeras buvo susisiekimo ministras (2006-2008 metais - BNS). Šitą problemą jis turėjo žinoti puikiai“, - kalbėjo šalies vadovė.
D.Grybauskaitės žodžiais, daugeliui Susisiekimo ministerijos valdomų įmonių dirbant nepelningai, galima būtų mąstyti apie verslo perleidimą į privačias rankas.
„Matosi, kad ši (Susisiekimo - BNS) ministerija, turėdama 12 valstybinių įmonių, tvarkosi labai prastai ir tik „Lietuvos geležinkeliai“ dirba geriau, bet matome, kad per pastaruosius trejus metus dividendų į valstybės biudžetą mokama vis mažiau, būtent iš šios ministerijos įmonių. Jei valstybė ir ministerija nesugeba daryti verslo, prižiūrėti valstybinių įmonių, tai gal reikia galvoti, kad tokį verslą turėtų daryti ne valstybė. Tai nėra natūrali monopolija ir atiduoti tam, kas moka daryti tokį verslą“, - tvirtino D.Grybauskaitė.
Vyriausybė penktadienį nusprendė neinicijuoti LJL bankroto, o įmonę gelbėti, suteikiant jai naują 3 mln. eurų paskolą bei ateityje kuriant transporto įmonių holdingą.