Tai nuspręsta penktadienį premjero, kai kurių ministrų, didžiausio LJL kreditoriaus SEB banko ir LJL vadovų pasitarime.
Vyriausybės atstovai vėl prabilo apie holdingo kūrimo idėją, kurios anksčiau jau buvo atsisakyta.
Anot premjero, jei įmonė nebūtų gelbėjama, LJL laivai būtų parduoti labai pigiai: „Jei jos negelbėtume, laivus turėtume parduoti už labai mažą kainą“.
„Yra priimti sprendimai, kad ateinančią savaitę SEB bankas suteiks 3 mln. eurų paskolą „Lietuvos jūrų laivininkystės“ bendrovei ir garantija bus suteikta „Lietuvos geležinkelių“ bendrovės“, - po pasitarimo žurnalistams sakė premjeras Algirdas Butkevičius.
Anot jo, „Lietuvos geležinkeliams“ už garantiją bankui tokia pat suma bus sumažinti dividendai - dabar numatyta jų suma yra 11,4 mln. eurų.
„Ateinantį pirmadienį Vyriausybė posėdyje priims sprendimą, kad „Lietuvos geležinkeliams“ bus sumažinta 3 mln. eurų dividendų suma į biudžetą ir taip pat buvo priimtas sprendimas, kad šiandien bus atsiimtas pareiškimas dėl bankroto bylos iškėlimo. Taip pat numatyta kuo greičiau sukurti transporto holdingą. Ir tokiu pagrindu „Lietuvos geležinkeliai“ teikia garantinį raštą SEB bankui“ - aiškino A.Butkevičius.
Tiek premjeras, tiek susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius teigė, kad galima kurti bendrą transporto įmonių holdingą.
„Rugpjūčio mėnesį aš ruošiuosi, jei bus galimybė, pristatyti Vyriausybės komitetui holdingo idėją“, - žurnalistams teigė R.Sinkevičius.
Anot jo, SEB bankas sutiko atidėti LJL suteiktos beveik 15 mln. eurų paskolos grąžinimą, todėl tapo įmanoma gelbėti bendrovę. Iki šiol šis terminas buvo liepos 31-oji.
Premjeras tikino, kad finansiniai pavedimai bus pradėti jau kitą savaitę, tad laivai toliau galės plaukioti. Anot jo, dėl LJL turės būti paruoštas finansinis planas, pagal kurį laivai bus parduoti ir įsigyta naujų, be to, įmonė galėtų vykdyti papildomas veiklas ir panašiai.
Anot laikinojo LJL generalinio direktoriaus Valerijaus Adamonio, rinka atsigauna, todėl įmonė galėtų pradėti dirbti pelningai.
Ieškinį dėl LJL bankroto Susisiekimo ministerija Klaipėdos apygardos teismui pateikė ketvirtadienį.
LJL laivo „Romuva“ įgulos narys: vandens gavome, degalų - ne
Susisiekimo ministerijai skelbiant, kad Italijos Taranto uoste įstrigusiams žlungančios „Lietuvos jūrų laivininkystės“ (LJL) laivui nupirkta kuro, maisto bei vandens atsargų, jo įgulos narys teigia, kad laivas vis dar neturi degalų.
„Vandenį gavom, o degalų nėra. (...) Aš pats kaip mechanikas esu atsakingas už visą kurą, ką galiu, tą semiu (...) Laukiam, laukiam, nieko dar negaunam. Jei galite, paskubinkite. (...) Kuras yra svarbiausia, nes be kondicionieriaus čia būti... na, patys suprantate“, - BNS penktadienį sakė trečiasis „Romuvos“ mechanikas Eduardas Kosarevas.
Pasak jo, laivo įguloje yra 17 narių, kurių asmens dokumentus turi laivo kapitonas, tačiau jūreiviai negali išvykti namo.
„Visi dokumentai yra pas kapitoną. Paprasčiausiai uosto kapitonas neišleidžia įgulos su lagaminais. Taip gali išeiti į miestą, jokių problemų, bet jei išeini su lagaminu, sustabdys ir klaus, kodėl“, - kalbėjo „Romuvos“ mechanikas.
Susisiekimo ministerija penktadienį pranešė, kad pinigų laivo reikmės pervesta iš SEB banko LJL suteiktos paskolos.
Lietuvos diplomatai taip pat susisiekė su laivo įgula, uosto administracija, kad jūrininkams būtų suteikta konsulinė pagalba. Anot URM, „Romuvos“ kapitonas informavo Lietuvos konsulą, kad laivas turi maisto, o kuro ir vandens atsargos bus papildytos artimiausiu metu.