Latvijos oro linijos „airBaltic“ ketvirtadienį pranešė, kad dėl netikėtai vėluojančių ir užsitęsusių variklių techninės priežiūros darbų, kuriuos atlieka bendrovės tiekėjas „Pratt & Whitney“, bus atšaukta 4 670 skrydžių, o tai turės įtakos maždaug 67 160 keleivių.
Pranešta, kad vasaros sezonu, kuris prasidės kovo pabaigoje ir truks iki spalio pabaigos, iš Vilniaus bus atšaukiami maršrutai į Dubrovniką (Kroatija), Ibizą (Ispanija), Rodą (Graikija), Kišiniovą (Moldova), Tel Avivą, (Izraelis) ir Valensiją (Ispanija).
Iš Rygos atšaukti maršrutai į Aberdyną (Škotija), Belgradą (Serbija), Klužo–Napoką (Rumuniją), Jerevaną (Armėnija), Geteborgą (Švedija), Mykonos (Graikija), Prištiną (Kosovas), Žešuvą (Lenkija), Skopję (Šiaurės Makedonija) ir Stavangerį (Norvegija).
Iš Talino naikinami maršrutai į Dubrovniką ir Hamburgą (Vokietija).
Vietoje skrydžio trečią valandą – išvykimas pusę devynių
Penktadienį skrydžio bilietų iš „airBaltic“ įsigiję žmonės ėmė dalytis informacija apie pakeistus išvykimo arba nusileidimo laikus.
„Delfi“ skaitytoja Karolina gegužės pradžioje iš Vilniaus į Krokuvą turėjo išvykti 14.45 val., tačiau jos skrydis perkeltas į 20.35 val.
Taip pat pakeistas ir atgalinio skrydžio laikas – išvykimas numatytas 21.35 val. (vietoje 15.45 val.).
Karolina nurodė, kad su šiuo pasiūlymu sutiko.
Kitai skaitytojai, kuri įsigijo bilietus į Kretą balandžio pradžiai, penkiomis minutėmis paankstintas atgalinio skrydžio nusileidimo laikas.
Savarankiškai keliaujančių „Facebook“ grupėje dar viena moteris dalijosi, jog taip pat gavo laišką, kuriame informuota apie pokyčius, tiesa, nurodytas laikas nuo pirminio skiriasi tik penkiomis minutėmis.
„airBaltic“ komentare „Delfi“ nurodė, jog pokyčius gali lemti įvairūs veiksniai, pavyzdžiui, oro uostų pralaidumas, galimi skrydžių laikai ir kitos svarbios aplinkybės.
Kompanija nurodė, kad keleiviai turi teisę susigrąžinti visą už bilietą sumokėtą sumą, jei skrydžio laikas pasikeičia daugiau nei trimis valandomis arba jei dėl tvarkaraščio pasikeitimo jie nespėja į jungiamąjį skrydį, užsakytą pagal tą patį bilietą.
Kaip aviakompanija pranešė anksčiau, klientams, kurie nusipirko bilietų atšaukiamiems maršrutams, patariama pasitikrinti savo užsakymus „airBaltic“ interneto svetainės airBaltic.com skiltyje „Manage My Booking“. Ten jie gali pasirinkti arba alternatyvius „airBaltic“ skrydžius, arba prašyti grąžinti visus pinigus.
Dėl papildomos pagalbos keleiviai gali kreiptis į „airBaltic“ skambučių centrą arba į trečiosios šalies interneto svetainę, kurioje buvo įsigyti bilietai.
„Yra galimybių orlaivius nuomotis iš kitų kompanijų. Lietuvoje tokių turime nemažai: „GetJet Airlines“, DAT, „Avion Express“ ir panašiai. Turėdamas pakankamai sutarčių su tokiomis aviakompanijomis užsidengi savo rizikas. Kitos įmonės būna pasiruošusios sutartis, sutarusios sąlygas, sutartys aktyvuojamos tada, kai prireikia“, – paaiškino ekspertas.
Pasak eksperto, įdomu tai, kad „airBaltic“ yra sudariusi orlaivių nuomos sutarčių ir su Vokietijos „Lufthansa“, kurią „Bloomberg“ įvardijo kaip galimą „airBaltic“ strateginę investuotoją.
„airBaltic“ rugsėjo pabaigoje skelbė, kad sudarius nuomos sutartį dar trejiems metams nuo 2025 metų vasaros įmonė pagal susitarimą vykdys reguliarius skrydžius „Lufthansa Group“ vardu.
Latvijos susisiekimo ministras Kaspars Briškens socialiniame tinkle „X“ ketvirtadienį rašė, kad ministerija pavedė „airBaltic“ stebėtojų tarybai nedelsiant paaiškinti sprendimo atšaukti skrydžius priežastis ir poveikį.