UAB „Germanika“ direktorius Rolandas Baltuonis sako, kad kurėno statyba tapo savotišku socialiniu projektu, o naujas tikslas – kad laivą statę žmonės išmoktų jį valdyti.
Į marias nuleistą „Germaniką“ pasitikti atplaukė ir didysis Jūrų muziejaus kurėnas bei nidiškis „Kuršis“. Renginio organizatoriai juokauja, kad pastatytas unikalus fišmasterio (žuvies supirkėjo) laivas garbingai priimtas į senovinių Kuršių marių laivų flotilę.
„Kvietėme dirbti ir vaikus, jie darė suvenyrinius irkliukus kol tėvai statė laivą. Ko negali vienas – gali komanda. Laivo idėja kilo komandoje, supratome, kad mums kažko stinga, norėjome turėti ne tik darbą kartu. Įmonėje dirba žmonės iš Šilutės, Rusnės, net iš Tauragės. Įsitraukusių į laivo statybą buvo tikrai daug, maždaug pusė įmonės darbuotojų. Darbo prasme nebuvo tokių sunkumų, tik pradžioje buvo sunkiausia patikėti, kad mums pavyks“, – pasakoja įmonės vadovas R. Baltuonis. Jo teigimu, kitas žingsnis – išmokti vesti šį laivą.
Anot vadovo, norima, kad laivas būtų „gyvas“, kad juo galėtų plaukioti darbuotojai, tad jau ieškoma laivavedžio ir norinčių mokytis valdyti laivą.
Autentiško kurėno statytojus konsultavo senovinių laivų meistras Simas Knapkis, darbas vyko pagal jo atrastus autentiškus brėžinius.
Į statybą įsitraukė per 300 darbuotojų su savo šeimomis. Laivas pastatytas maždaug per keturis mėnesius.
Laivas į marias palydėtas su senosiomis lietuvių tradicijomis, paaukota druska, nuo piktų dvasių jį saugo šermukšnių uogos, o duona pavaišintos vandens dievybės.
„Mindaugo karūnavimo dienos išvakarėse dedikuojame savo laivą atkurtos Lietuvos 100-mečiui ir tikimės, kad visi, prisidėję prie šio laivo atkūrimo, tikrai nepaliks nei Kuršių marių, nei Lietuvos ir dar kartą įrodys, kad mediniais laivais gali plaukioti tikrai stiprūs žmonės“, – kalboje prieš nuleidžiant laivą į vandenį kalbėjo projekto dalyvis.