„Fasadą baigėme remontuoti praėjusių metų rudenį. Nuo tada derinome smulkmenas, tvarkėme dokumentus“, – „Kauno dienai“ aiškino bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Kauno infrastruktūros direktorius Olegas Slepakovas.
Nuo lubų krito detalės
Ant karo metais vokiečių susprogdintos senosios geležinkelio stoties pamatų 1952 metais pastatyti rūmai didesnio remonto nebuvo matę.
Kapitalinio remonto reikėjo ne tik todėl, kad pastato fasadas atrodė apgailėtinai. Kai kuriose vietose buvo pavojinga keleiviams. Pagrindinės salės lubos buvo padengtos apsauginiu sluoksniu, nes puošybos detalės krito ant grindų ir galėjo sužeisti žmones.
Apie rekonstrukciją kalbėta daug metų, tačiau vis nebuvo randama lėšų. Darbai prasidėjo 2005 metų pavasarį. Jiems skirta apie 22 milijonus litų. Daugiausia paramos sulaukta iš ES fondų.
Stebi vaizdo kameros
Po trejus metus trukusios rekonstrukcijos stoties pastatas pasipuošė cinkuotos skardos stogu, granito laiptais.
Kauno geležinkelio stoties rūmai atnaujinti laikantis paveldo objektams taikomų reikalavimų.
„Daugiausiai problemų kėlė grindys. Centrinėje salėje palikome seną grindų fragmentą su raštu, o prie jo teko pritaikyti naujas plyteles“, – apie kilusius restauracijos sunkumus pasakojo bendrovės „Kaminta“ statybos direktorius Antanas Venskaitis. Taip pat atnaujinti interjero puošybos elementai, turėklai.
Stotyje įrengta nauja ventiliacinė sistema, veikia saugos ir priešgaisrinės signalizacijos. Iš visų kampų patalpas stebi vaizdo kameros.
Keleiviams bus patogiau
Kol vyko pastato rekonstrukcija, stoties darbas nesutriko. Iš centrinės salės į dešiniąją pastato pusę persikėlė ir čia liks bilietų kasos.
„Nuo šiol centrinė salė bus naudojama tik keleivių reikmėms. Taip pat ją planuojame nuomoti renginių organizatoriams“, – pasakojo bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Kauno infrastruktūros direktorius O.Slepakovas.
Centrinėje salėje įsikurs policija, spaudos kioskelis ir galbūt prekeiviai gėlėmis. Direktorius džiaugėsi, kad keleivių patogumui restauruotas ir stoties tunelis. „Juo dabar bus galima patekti į visus peronus. Tunelis sujungtas su Vytauto prospekto požemine perėja“, – pasakojo direktorius.
Nuo šiol į Kauną atvykusiems keleiviams nebereiks gaišti laiko ir užsukti į stotį. Jie iškart galės patekti į Vytauto prospektą.
Atnaujinti Kauno geležinkelio stoties rūmai savo blizgesiu ir patogumu artimiausiais metais džiugins ne visus keleivius.
Daugiau nei prieš du mėnesius iki 2009 metų rugpjūčio uždarius tunelį, visi traukiniai į Vilnių vyksta iš stotelės Petrašiūnuose „Kaunas 1“.