Naujojo išvykimo terminalo statybos su savimi atnešė ne vieną pokytį – Vilniaus oro uoste visam laikui automobiliams uždarytas pandusas, taip pat nuo birželio pradžios paskutiniam rekonstrukcijos etapui užvertos PC ir P3 aikštelės.

Šiuo metu trumpalaikiam automobilių stovėjimui galima naudotis vienintele P2 aikštele, kuri yra prie atvykimo terminalo.

Kaip prieš kurį laiką „Delfi“ sakė keleivių pervežimu užsiimančios „Transring“ direktorius Povilas Dzekunskas, anksčiau galiojo kitokia tvarka. Pasak jo, kartą per valandą automobilis galėdavo atvykti ir išleisti keleivius visiškai prie išvykimo terminalo, o kartą per 3 valandas 15 minučių nemokamai pasinaudoti centrine parkavimo aikštele.

Vilniaus oro uostas

Statant naują išvykimo terminalą tvarką kelis kartus keitėsi. Pavyzdžiui, iš pradžių buvo nuspręsta leisti nemokamai aikštele minėtam laikotarpiui leisti pasinaudoti tik kartą per parą.

Birželio 18 dieną vėl pranešta apie pokyčius – atsižvelgus į pavežėjų ir keleivių pastabas, nutarta trumpalaikio parkavimo aikštele leisti nemokamai naudotis kartą per tris valandas (15 minučių).

Keleiviams tenka ir paėjėti

Štai iš Prahos sugrįžusi Vakarė „Delfi“ pasakojo pasikeitusią tvarką išbandžiusi savo kailiu. Tą dieną mergina net kelis kartus kvietėsi pavežėją, nes grįžtant į Lietuvą oro linijos pametė jos lagaminą.

„Manęs pasiimti atvažiavusi vairuotoja atvyko prie pat pastato. Po kelių valandų mano lagaminą rado, tad vėl išsikviečiau pavežėją ir nuvažiavau į oro uostą. Važiuojant vairuotojas manęs paklausė, iš kur prieš tai mane pasiėmė, nes minėjau, kad važiuoju lagamino. Atsakiau, kad prie atvykimo terminalo. Jis nustebo ir paaiškino, kad dabar per 3 valandas leidžiama į aikštelę įvažiuoti tik 15 minučių. Jis man pasakė, kad jei viršiji limitą, turi susimokėti“, – prisiminė Vakarė.

Vilniaus oro uosto automobilių stovėjimo aikštelė

Vairuotojas tada informavo, kad nuvežti jos prie pat atvykimo terminalo negalės, nes tądien neseniai jau vyko į oro uostą, tad už dar vieną įvažiavimą jam būtų tekę mokėti iš savo kišenės.

„Taksistas minėjo, kad problema, kai negali įvažiuoti pasiimti žmonių, dažnai užsieniečių, nes per pastarąsias 3 valandas jau buvai oro uoste. Tenka aiškinti žmonėms, kur stovi, kad jie iki tavęs ateitų“, – vairuotojo žodžius perpasakojo ji.

Taiko keleiviams papildomą mokestį

Likus tik vienai parkavimo aikštelei, pavežėjų platformos „Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius nurodė, kad keleiviams, vykstantiems iš Vilniaus oro uosto P2 aikštelės, yra taikomas papildomas mokestis, kuris automatiškai pritaikomas patvirtinus kelionės pradžios vietą. Šiuo mokesčiu „Bolt“ padengia naudojimosi aikštele kaštus.

„Įsigalioję pakeitimai gali lemti ir kaštų augimą, tad ateityje gali keistis ir papildomo mokesčio dydis klientams“, – komentavo A. Pacevičius.

Jo teigimu, platformos pavežėjams, kurie turi aktyvų užsakymą atvykdami į parkavimo aikštelę, papildomų išlaidų tai nesukels.

Andrius Pacevičius

„Platforma „Bolt“ padengia vairuotojų galimas išlaidas stovėjimo aikštelėje, kai į ją atvykstama laukiant konkretaus keleivio ar jį atvežant“, – sakė įmonės vadovas.

Lietuvos pavežėjų profsąjungos atstovas Artūras Jomantas sutiko, kad leidimas atvykti kartą per tris valandas nėra optimaliausias, nes esant dideliam srautui pavežėjai priversti čia atvykti dažniau, tačiau pernelyg didelių priekaištų jis nereiškė.

„Taksistai ir pavežėjai atvažiuoja ne stovėti, o žmones išleisti. Jei ši tvarka būtų piliečiams skirta, tai būtų pateisinama, bet pavežėjams kartais ateina toks srautas, kad du tris kartus per valandą nuvažiuoji paimti ir išleisti keleivį oro uoste.

Tada pradedi durniuoti. Sustoji šalia, kad nereikėtų važiuoti, eini ratais, galvoji, gudrauji. Geriau būtų, kad 15 minučių per valandą būtų skirta nemokamo laiko“, – „Delfi“ sakė A. Jomantas.

Vairuotojas

Visgi jis pabrėžė, kad tai yra laikina tvarka keliems mėnesiams.

„Jei atvirai, džiaugiuosi administracija, kuri tvarkė tą dalyką. Pirmomis dienomis, kai įvyko pakeitimai, teko kalbėtis ir su vadovais. Tuo metu buvo kita tvarka, po pastabų padarė beveik žiedinį eismą, kuris kaip laikinas variantas keliems mėnesiams manau, kad yra visai nieko“, – kalbėjo vežėjų atstovas.

Pasibaigus nemokamam laikui, vairuotojai apmokestinami 4 eurais

Savo ruožtu Vilniaus oro uosto parkavimo aikštelę valdančios „UniPark“ rinkodaros vadovas Laurynas Globys „Delfi“ priminė, kad dėl rekonstrukcijos darbų visas trumpalaikiam parkavimui į oro uostą atvykstančių ir iš jo išvykstančių transporto priemonių srautas laikinai perkeltas į vieną – P2 aikštelę.

„Atsižvelgiant į šią išskirtinę padėtį, kai trumpalaikiam stovėjimui, keleivių išlaipinimui ar jų pasitikimui yra skirta tik viena aikštelė vietoje anksčiau naudotų keturių, mūsų prioritetas yra suvaldyti srautą P2 aikštelėje, kad būtų išvengta automobilių spūsčių ir perpildymo. Atsižvelgiant į tai, buvo priimtas sprendimas riboti 15 minučių nemokamo laiko suteikimą į vieną kartą per tris valandas“, – komentavo L. Globys.

UNIPARK

Jo teigimu, to nepadarius, oro uosto prieigose susidarytų transporto spūstys, į kurias papultų ir į skrydžius skubantys keleiviai.

Atstovas patikslino, kad stovint aikštelėje ilgiau nei priskirtas nemokamas laikas, vairuotojai yra apmokestinami įprastu tarifu – 4 eurais už valandą.

Oro uosto išvykimo terminalo rekonstrukcijos darbai, planuojama, bus baigti šį rugsėjį. „Bus pristatyta visiškai atnaujinta centrinė aikštė su nauja eismo schema, kurioje bus numatytos sąlygos keleivių atvežimui ir išlaipinimui.“

Be kita ko, jis pridūrė, kad pavežėjo paslaugas teikiančios įmonės gali tiesiogiai kreiptis į „UniPark“ dėl bendradarbiavimo sutarčių, tai leistų įmonėms susiderinti papildomas sąlygas sąlygas dėl dažnesnio transporto priemonių atvykimo į aikštelę.

Galima sudaryti sutartis su oro uostais

Atskiras sutartis taksi įmonės ar fiziniai asmenys gali sudaryti ir su Lietuvos oro uostais. Kaip patikslino Lietuvos oro uostų atstovas spaudai Tadas Vasiliauskas, tokiu atveju reikia atitikti griežtus kokybinius taksi paslaugų reikalavimus – leisti atsiskaityti kortele, gerai bendrauti anglų kalba (A2 lygiu), turėti reprezentatyviai atrodantį automobilį, neturėti teistumo ir panašiai.

Tokiu atveju, pasak T. Vasiliausko, sutartiniams partneriams nelieka prievolės mokėti už laiką, prastovėtą dedikuotoje aikštelėje, jie moka už įvažiavimų skaičių. Ši tvarka galioja tiek vykstančios rekonstrukcijos metu, tiek atlikus rangos darbus bei prieigas pradėjus eksploatuoti visa apimtimi.

Tadas Vasiliauskas

„Šiuo metu Lietuvos oro uostai turi sudarę 39 tiesiogines sutartis su taksi paslaugas teikiančiais fiziniais arba juridiniais asmenimis Vilniaus oro uoste“, – informavo atstovas.

Jis nurodė, kad šiuo metu oficialių skundų iš pavežėjų dėl situacijos parkavimo aikštelėje Lietuvos oro uostai negauna.