Žadama, kad eilėse prie keltų strigti nebereikės

Per marias plukdantiems keltams švartuotis dabar įrengtos keturios krantinės ir moderni infrastruktūra. Žadama, kad keltų darbui netrukdys nei prasti orai, nei vandens lygio svyravimai.

„Tas svyravimas yra gana ženklus – nuo -0,5 metro iki 1,20 metro. Matome, kiek vandens aukštis keičiasi ir, tokiu būdu, šitą problemą galima išspręsti tik tam tikromis reguliuojamomis rampomis, kurios, reikia pasidžiaugti, yra pagamintos Lietuvoje“, – kalbėjo Uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Algis Latakas

„Naujieji tilteliai įgalins greičiau patekti į keltą, nes mes dar atsimename mūsų senuosius tiltelius, kurie prieš 40 metų statyti buvo. Įvažiuojant tam tikroms transporto priemonėms, buvo tiesiog sudėtinga įvažiuoti į keltą, nes reikėdavo po ratais kišti specialius padėklus. Esame turėję tokių kuriozų, kad ir atbuliniu transportas, ypač, sportiniai automobiliai, įvažiuodavo į keltą. Dabar šios problemos bus išvengta“, – tikino Smiltynės perkėlos generalinis direktorius Mindaugas Čiakas.

Ar kelionės keltais brangs – dar neatskleidžiama. Sako, kad turėtų paaiškėti po mėnesio.

„Noras, sakykime, visą laiką bendrovėje yra, bet mūsų veikla yra reguliuojama Valstybinės energetikos reguliavimo tarnybos ir tikrai mes nežinome, kaip bus šiais metais“, – teigė M. Čiakas.

Smiltynės perkėla

Pasak perkėlos vadovo, svarbiausia, kad vykstantys į Neringą neturėtų strigti milžiniškose eilėse.

„Dabar jau dėliojame vasaros sezono grafiką ir, atsižvelgiant į transporto priemonių srautą, linijoje dirbs ir 2-3 keltai. Piko metu dirbs visi 4 keltai“, – teigė M. Čiakas.

Kuršių Nerijoje prasidėjo ilgai laukta kelio rekonstrukcija

Panašu, kad automobiliai visą vasarą strigs pačioje Kuršių Nerijoje. Čia pradėta kelio rekonstrukcija ir nuo Alksnynės galima važiuoti tik viena kelio puse. Eismą dviejuose ruožuose reguliuoja šviesoforai.

„Šito įvykio, kad būtų remontuojamas kelias, laukėme 20 metų. Visi šaukė, kokie blogi keliai. Šiuo metu, kai pradėjome rekonstrukciją, reikia truputėlį kantrybės“, – teigė Neringos vicemeras Sigitas Šveikauskas.

Nida

Dešimties kilometrų ruožą kelininkai tvarkys visą vasarą.

„Labai reikalingi tie darbai, nes kelias jau buvo tragiškas“, – savo nuomone dalijosi vairuotojas.

„Gal rudenį geriau remontuoti? Čia kiekvienam suprantama yra. Dabar prasidės sezonas, mašinų srautas bus didžiausias. Tuo labiau, dviračių taką dar remontuoja“, – pastebėjo kitas.

Keliauti dviračiais – kol kas nerekomenduoja

Kol Neringoje tvarkomas ir dviračių takas, keliautojai nuo kelionių dviračiais raginami susilaikyti.

„Toliau yra kelio remontas. Labai gaila, bet ką padarysi“, – teigė vyras, atšaukiantis savo ilgus pasivažinėjimus dviračiu.

Dviračiais negalima pasiekti ne tik Nidos, bet ir Preilos, Pervalkos, Juodkrantės,

„Prašome pakentėti iki birželio 7. Rangovai žadėjo, kad bus sutvarkytas visas žalias kelias ir iki Juodkrantės patekti bus pilnai įmanoma. Toliau – mes tikrai nerekomenduojame važiuoti. Kelio kraštas yra ypatingai prastas, labai daug ir didelio transporto. Žmonės tikrai rizikuoja savo gyvybe“, – teigė Neringos vicemeras.

Dviračių tako Smiltynė–Juodkrantė rekonstrukcija

Nekantriausius neringiškiai ragina rinktis vandens kelius.

„Vandens kelio naudojimas intensyvėja iš Drevernos, iš Šilutės pusės. Manome, kad tikrai nemaža dalis turistų atsikels vandens keliu. Dabar tikrai pasakyti, kiek tų turistų bus, ar padaugės, ar pamažės, o, jeigu pamažės, ar tai tik vienintelė priežastis, kodėl tų turistų pamažėjo, sunku. Yra ir geopolitinė situacija“, – teigė Kuršių Nerijos nacionalinio parko direktorė Lina Dikšaitė.

Į Kuršių Neriją kasmet perkeliama apie 800 tūkstančių mašinų ir 3 mln. kelionių.

Visą reportažą rasite LNK portale: