2019 m. kovą buvo uždrausti visi „Boeing 737 MAX“ skrydžiai, įvykus dviem šio modelio lėktuvų katastrofoms Indonezijoje ir Etiopijoje, per kurias žuvo 346 žmonės.
Pasak tyrėjų, abi karastrofas sukėlė lėktuvų skrydžių valdymo sistemų gedimai. Pilotai negebėjo perimti automatinių nustatymų kontrolės ir dėl to abiejų lėktuvų nosys savaime pakrypo žemės link.
„Boeing“ buvo įpareigota pertvarkyti skrydžių valdymo sistemas ir parengti naujų pilotų mokymo protokolų.
Leidimą skraidyti liūdnai pagarsėjusiems orlaiviams, be kita ko, jau suteikė Jungtinių Valstijų ir Europos Sąjungos (ES) reguliuotojai.
„Mes priėmėme visapusiškus, FAA nustatytus sugrąžinimo į eksploataciją reikalavimus (...) ir esame įsitikinę, kad lėktuvai yra saugūs“, – sakoma CASA vykdomojo direktoriaus ir aviacijos saugumo vadovo Graeme'o Crawfordo pranešime.
„Mūsų tinkamumo skraidyti ir inžinerijos komanda įvertino, kad sugrąžinimui į eksploataciją Australijoje nėra jokių papildomų reikalavimų“, – priduriama G. Crawfordo pranešime.
Šiuo metu nė vienos Australijos oro linijos neeksploatuoja „737 MAX“ orlaivių. Prieš pandemiją į šalies oro erdvę įskrisdavo tik Singapūrę įsikūrusių oro linijų „Singapore Airlines“ ir „Fiji Airways“ eksploatuojami šio modelio lėktuvai.
„COVID-19 toliau keliant trukdžių tarptautiniam turizmui, šiuo metu nėra jokių indikacijų, kada „Singapore Airlines“ ir „Fiji Airways“ atnaujins skrydžius į Australiją“, – sakė G. Crawfordas.