„Turėsite išlipti iš autobuso. Įlipsite į jį, kai įveiksiu įkalnę. Dabar į ją užvažiuoti negaliu“, – šiuos vairuotojo žodžius vieną vakarą autobusu grįždami namo išgirdo keleiviai. Autobusas sustojo Parodos kalno viduryje.

„Dalis keleivių išlipo. Autobuso vairuotojas pabandė įveikti įkalnę, tačiau nesėkmingai. Vairuotojui vėl paprašius keleivių išlipti, beveik tuščias autobusas pukšėdamas pagaliau šiaip ne taip pakilo į kalną. Žinoma, to autobuso jau nebesivijau ir persėdau į kitą, kuriame vėl reikėjo pirkti bilietą.

Keista, kad keleivius veža tokios apverktinos būklės transportas“, – piktinosi kaunietė Rūta Vaitkienė.

Žinantiesiems realią Kauno visuomeninio transporto būklę kaunietės skundas neatrodo keistas. Beveik trečdalis iš 150 kasdien į Kauno gatves išvažiuojančių autobusų yra pagaminti prieš 15–20 metų.

„Autobuse tikriausiai buvo sutrikęs kuro padavimas. Mūsų autobusai seni, tačiau į kalną jie turėtų užvažiuoti be vargo“, – stebėjosi bendrovės „Kauno autobusai“ transporto eksploatacijos direktorius Rimas Stankaitis. Specialistas visgi pripažino, kad panašių problemų pasitaiko.

R. Vaitkienė pasakojo, po keleto dienų vėl patekusi į panašią istoriją. Šį kartą vairuotojas iš seno autobuso keleivius išlaipino, nes neužsidarė jo durys. „Važiavau 21-ojo maršruto autobusu. Žmonės pradėjo šaukti, kad vienam keleivių durys privėrė ranką. Vairuotojui duris atidarius, šios daugiau nebeužsivėrė. Vairuotojas liepė visiems išlipti“, – apmaudo neslėpė moteris.

Sovietmečio palikimas

Prieš trejus metus bendrovė „Kauno autobusai“ įsigijo 55 „Solaris“ markės autobusus. Tačiau miesto gatvėse vis dar pilna senųjų „Scania“ ir „Volvo“. Juos prieš dešimt metų padovanojo skandinavai. Kaune iki šiol važinėja ir iš sovietmečio užsilikę „Ikarus“.

„Ikarus“ autobusai – tikras galvos skausmas. Esame priversti juos naudoti, nes autobusų trūksta. Naujieji „Solariai“ remontuojami labai retai, o senieji autobusai nuolat užsibūna remonto dirbtuvėse“, – guodėsi R. Stankaitis.

Bendrovės specialistai suskaičiavo, kad kapitalinis autobuso remontas kainuoja iki 30 tūkstančių litų.

Pirmenybė – sporto arenai

Kada „Kauno autobusai“ įsigis naujų transporto priemonių? Į šį klausimą neatsako nei miesto valdininkai, nei politikai. Tik užsimena apie galimybę kitais metais įsigyti naujų autobusų.

„Nieko negaliu pasakyti apie konkrečius planus. Miesto taryba sprendimo nepriėmė. Minčių yra įvairių. Viskas priklausys nuo finansinių galimybių. Spėjame, kad dabar didžiausias miesto valdžios rūpestis bus arena. Sunku pasakyti, ar liks pinigų naujiems autobusams“, – svarstė Kauno savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.

„Reikėtų įsigyti daugiau naujų autobusų. Senieji ne tik nepatogūs, bet ir gerokai teršia aplinką. Savivaldybėje kalbėta, kad pirkimo sandoris galėtų įvykti 2009 metų pabaigoje“, – aiškino vicemeras Rimantas Mikaitis.

Taip pat svarstoma galimybė senuosius „Ikarus“ pakeisti ne naujais, bet kiek naujesniais autobusais.