Uosto direkcija atnaujins Smiltynės perkėlos krantines ir įrengs naujas pakrovimo ir iškrovimo rampas, o Smiltynės perkėla modernizuos tris krovininius keltus, kad į juos vienu metu galėtų įvažiuoti du lengvieji automobiliai.
Tikimasi, kad visa tai pagreitins automobilių įvažiavimą ir išvažiavimą, todėl padaugės reisų.
„Infrastruktūrinę dalį darome kartu: uostas moka už krantinių rekonstrukciją, o už pontonines rampas prie krantinių mokėsime mes. Antra to projekto dalis yra keltų rekonstrukcijos projektas, kurį atliksime savo lėšomis“, – BNS sakė Smiltynės perkėlos vadovas Darius Butvydas
Šiuo metu lengvieji automobiliai į keltus įvažiuoja vienas paskui kitą, o rekonstravus rampas, pasak D. Butvydo, jie galės važiuoti dviem eilėmis.
„Pakrovimo ir iškrovimo laikas turėtų sutrumpėti 50 procentų. Tai reikš mažesnes eiles ir mažesnius kamščius. Dabar lengvieji automobiliai į keltą pakraunami vidutiniškai per 10-15 minučių, iškrovimas trunka 5-7 minutes. Jei yra kemperių ar autobusų, tai dabartinė konstrukcija yra probleminė, ypač kai kinta vandens lygis, nes kranto tiltelius reikia pritaikyti, dabar tai daroma po ratais kišant medinius padėklus, o tai užima laiko“, – pasakojo Smiltynės perkėlos vadovas.
„Bendras ciklas dabar užima 20-25 minutes, po rekonstrukcijos jis turėtų sutrumpėti iki 15 minučių. Viskas vyks greičiau, galėsim atlikti daugiau reisų“, – pridūrė jis.
Šią savaitę Uosto direkcija paskelbė keturių Smiltynės perkėlos krantinių rekonstrukcijos rangos konkurso technines specifikacijas.
„Įrengus naujas kranto rampas, automobiliai į keltą ar iš kelto galės važiuoti dviem eilėmis vienu metu. Pontono tipo rampos savaime reguliuosis pagal vandens lygi. Šio projekto įgyvendinimas ženkliai paspartins automobilių perkėlimą per Kuršių marias ir sutrumpins laukimo laiką“, – BNS atsiųstame komentare teigė uosto direkcijos Statybos ir eksploatacijos departamento direktorius Giedrius Smaguris.
Pasak jo, konkursą ketinama skelbti artimiausiu metu.
„Pagal optimistinį scenarijų darbai galėtų būti pradėti pasibaigus intensyviam turistiniam sezonui – rugsėjį ir vykdomi etapais. Jeigu darbai vyks sklandžiai, juos turėtume baigti po poros metų“, – sakė G. Smaguris.
Investicijų į uosto ir keltų rekonstrukciją neatskleidžia nei uosto direkcija, nei Smiltynės perkėla.
Praėjusiais metais Smiltynės perkėla perkėlė apie 680 tūkst. transporto priemonių ir apie 2 mln. keleivių. Pasak D. Butvydo, vasaros sezono metu perkeliama apie du trečdalius visų keleivių ir transporto priemonių.