Lietuvos oro uostai pabrėžia, kad vykstanti Vilniaus oro uosto eismo schemos rekonstrukcija, kuri tiesiogiai siejasi su jau kitų metų pradžioje atidaromu naujuoju išvykimo terminalu, lemia svarbius ir būtinus pokyčius sostinės oro vartų prieigose.
Kaip anksčiau buvo aiškinama, šių metų gegužės mėnesį vadinamoji „Kiss and Fly“ zona, kurioje išlaipinami keleiviai, veiks tik PC ir P3 aikštelėse. Keleivius atvežę automobiliai „Kiss and Fly“ aikštelėse galės nemokamai stovėti 15 minučių.
Kartu su oro uosto naujojo išvykimo terminalo statybomis vykstantis transporto prieigų rekonstrukcijos projektas bus baigtas 2024 metų spalio mėnesį.
Pagal eismo schemos pertvarkos planą automobilių parkavimo ir kito transporto eismo zonos plotą planuojama išplėsti iki 17 tūkst. kv. m. Visos šiuo metu esančios aikštelės bus sujungtos į vieną visumą – šis sprendimas transporto pralaidumą padidins du kartus lyginant su dabar esamu.
Įgyvendinant projektą numatyta atnaujinti paviršinių nuotekų surinkimo sistemą, visas dangas, apšvietimą, įrengti stogines, dviračių parkavimo vietas, elektromobilių įkrovimo stoteles, apželdinti teritoriją.
Visų rekonstrukcijų metu Vilniaus oro uoste ir toliau be pertraukų veiks ilgalaikio parkavimo daugiaaukštės aikštelės, kur galima palikti automobilius ilgesniam laikui.
Nuo birželio 3 dienos bus pradedamas trečiasis, paskutinis, prieigų rekonstrukcijos etapas, dėl kurio vėl keisis judėjimo schema. Detalesnė informacija bus pateikta gegužės vidury.
Vilniaus oro uoste statomame naujame išvykimo terminale pernai baigti pastato pagrindinių konstrukcijų montavimo darbai – šiemet vykdomuose etapuose darbai jau vyksta terminalo viduje. Susisiekimo ministras Marius Skuodis yra tvirtinęs, kad naujasis terminalas leis VNO aptarnauti dvigubai didesnį keleivių skaičių.
Naujo išvykimo terminalą žadama atidaryti 2025 m. vasarį
Lietuvos oro uostų Plėtros departamento vadovas Arnas Dūmanas sako, kad Vilniaus oro uoste esančio panduso uždarymas automobiliams yra reikalingas dėl terminalo prieigos pertvarkos. Anot jo, pokyčiai ir nepatogumai bus baigti atidarius naują išvykimo terminalą 2025 m. vasario mėnesį.
„Stipriai plečiame būsimą išvykimo terminalą ir priėjome iki tokio etapo, kai esamo terminalo prieigos bus pertvarkomos. Šiandien užvažiavimo pandusas keleiviams jau neveikia, tačiau išlieka galimybė patekti tiek pėstiesiems, tiek per senąjį terminalą naudojantis liftais“, – pirmadienį žurnalistams kalbėjo A. Dūmanas.
„Tikimės, kad šie smulkūs nepatogumai leis turėti ženkliai patogesnę infrastruktūrą ateityje. Numatome, kad naujo terminalo atidarymas bus 2025 m. vasario mėn. Tai tą laiką, iki vasario mėn. planuojame, kad keleivių kelias bus šiek tiek kitoks, kuomet bus negalima su automobiliu patekti į antrą aukštą. Tačiau yra kitos aikštelės, gana arti terminalo, kuriomis taip pat galės naudotis keleiviai“, – pažymėjo jis.
A. Dūmanas tikino, kad šiuo metu oro uosto prieigose yra 10 papildomų darbuotojų, kurie padeda keleivius nukreipti tinkama linkme.
„Aplink nemažai pertvarkų vykdoma dėl centrinio mazgo transporto prieigų pertvarkos, technologiškai to nebeįmanoma tęsti nevykdant šių darbų. Tai vienas iš etapų, kuris susietas su naujo terminalo atidarymu“, – sakė Lietuvos oro uostų atstovas.
„Esame pasamdę papildomus darbuotojus, kurie šiandien jau centrinės aikštės prieigose veikia, 10 papildomų darbuotojų padės keleivius nukreipti tinkama linkme. Anksčiau atvykimas sveikintinas dalykas, tačiau nebūtinas“, – tvirtino jis.
Galiausiai Lietuvos oro uostų Plėtros departamento vadovas kalbėjo, kad tolimesni planai dėl pokyčių Vilniaus oro uoste bus pristatyti birželio mėnesį.
UAB „Eikos statyba“ vykdomasis direktorius Artūras Grundonas teigė, kad keleiviai gali pajausti nepatogumų dėl panduso uždarymo, tačiau turėtų patogesniu tapti pėsčiųjų judėjimas.
„Norėčiau pasidžiaugti, nes tai yra visa ko pabaiga ir kažko pradžia. Panduso uždarymas yra susijęs su naujo terminalo statyba, galbūt keleiviai pajaus kažkokį nepatogumą, tačiau taip daromas ir patogesnis pėsčiųjų judėjimas. O pro pandusą spec. poreikių turintys asmenys galės patekti ir aptarnaujantis transportas“, – sakė A. Grundonas.
„Naujas terminalas skirsis nuo senojo tuo, kad bus žymiai greitesnė keleivių patikra ir visas mazgas bus paprastesnis. Po rekonstrukcijos jis apdoros gerokai didesnį keleivių kiekį“, – tikino jis.
Vilniaus oro uoste statomame naujame išvykimo terminale pernai baigti pastato pagrindinių konstrukcijų montavimo darbai – šiemet vykdomuose etapuose darbai jau vyksta terminalo viduje. Susisiekimo ministras Marius Skuodis yra tvirtinęs, kad naujasis terminalas leis VNO aptarnauti dvigubai didesnį keleivių skaičių.