Praėjusią savaitę ministerija užregistravo atnaujintą Motorinių transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektą, kuriame nebeliko registracijos mokesčio.
Tai „Delfi“ patvirtino Aplinkos ministerijos ekonominių priemonių taikymo politikos skyriaus atstovai.
Jie paaiškino, kad tokį apsisprendimą nulėmė Teisingumo ministerijos pastaba.
„Kurios esmė – siūlomas registracijos mokestis gali prieštarauti Europos Sąjungos sutarties 110 straipsnio nuostatoms“, – rašoma pateiktame komentare.
Minėtoje sutartyje nurodoma: „Jokia valstybė narė tiesiogiai ar netiesiogiai neapmokestina kitų valstybių narių gaminių jokiais savo vidaus mokesčiais, didesniais už tuos, kuriais ji tiesiogiai ar netiesiogiai apmokestina panašius vietos gaminius. Be to, jokia valstybė narė neapmokestina kitų valstybių narių gaminių tokio pobūdžio vidaus mokesčiais, kurie suteiktų netiesioginę apsaugą kitiems gaminiams“.
Ministerijos atstovai dar pridūrė, jog buvo papildomai atsižvelgta į viešų konsultacijų metu gautas pastabas ir kitų šalių patirtį.
„Atsisakius registracijos mokesčio ir palikus tik kasmet mokamą taršos mokestį, bus paprastesnis jo administravimas, o tikslas – keisti žmonių elgseną ir skatinti darnų judumą – išliks“, – nurodė jie.
Apie keičiamą modelį trečiadienį laidoje „Delfi tema“ pasisakė aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
„Opozicija taip pat buvo įvardijusi, kad tokio mokesčio negalime taikyti. Iš esmės užakcentuojame, kad būtų metinis naudotojo mokestis, o kadangi registracijos mokestis yra importuojamiems automobiliams ir to negalima daryti prieš kitas šalis. Negalime jo taikyti, todėl pasirinkome vieną metinį mokestį“, – sakė jis.
Ministerijos atstovai „Delfi“ dar nurodė, kad atnaujintame įstatymo projekte nustatyta lengvata tik tiems Šeimos kortelės turėtojams, kurie prižiūri neįgalųjį.
Taip pat pakeisti mokesčio tarifai.
Anksčiau mokesčio tarifai už naudojimąsi motorinę transporto priemonę siekė nuo 0,28 euro už gramą iki 0,75 euro už gramą.
Dabar žemutinė riba pakelta iki 0,56 euro už gramą, o viršutinė – iki 1,5 euro už gramą.
Mokestis apskaičiuojamas automobilio išmetamą CO2 kiekį padauginus iš įstatyme numatytų mokesčio tarifo, mokesčio koeficiento ir mokesčio indeksavimo koeficiento, o tada padalinus iš mokestinio laikotarpio dienų skaičiaus ir padauginus iš leidimo dalyvauti viešajame eisme mokestiniu laikotarpiu dienų skaičiaus.
Plačiau apie automobilių mokesčių apskaičiavimą skaitykite čia.