Taigi ir su kuo skraidinti keleivius – dar vienas iššūkis. Dėl kiekvieną dieną brangstančio kuro – į viršų šoks ir kelionių bilietų, ir siuntų iš kitų šalių kainos, skelbia LNK žinios.
Aviacijos ekspertai sako, kad jau sugrįžome į priešpandeminį lygį. Tačiau keleiviai pastebi, kad brangsta skrydžių bilietai, taip pat ir sankcijos turi savo pasekmių. Apie tai, su kokiomis problemomis susiduria aviacijos sektorius ir kas laukia keleivių, – LNK žinios kalbėjosi su aviacijos ekspertu Tomu Žilinsku iš „Avia Solutions Group“.
Anot jo, aviacijos industrija vėl susiduria su dideliais iššūkiais po pandemijos dėl karo Ukrainoje.
„Sakyčiau, kad šis sektorius vienas labiausiai sankcionuotas tiek JAV, tiek ES, Jungtinės Karalystės, Kanados, Australijos sankcijomis. Visos jos veikia aviacijos industriją. Jeigu šiandien manęs paklaustų, ką reikėtų daryti su aviacijos industrija, kas susiję su Rusija, sakyčiau, kad nieko“, – kalba Lietuvos aviacijos asociacijos valdybos narys.
„Jeigu jūsų parduota detalė bus įmontuota į lėktuvą, kuris nuskrenda į Rusiją ir atlieka vidinius skrydžius, tai jau bus ES sankcijų pažeidimas“, – pridūrė jis.
Kitas iššūkis aviacijos sektoriuje – brangstantis aviacinis kuras.
„Pagrindinė dedamoji dalis bilieto kainos ir kas atsiliepia keliautojui, paprastam vartotojui – kuro kainos. Aviacinis kuras sudaro didžiąją dalį bilieto kainos. Natūralu, kad jei augs žaliavos kainos, kuro kainos, matyt, su laiku gali brangti ir kelionės, ir bilietai, nes galutiniame rezultate tai darys įtaką kelionės kainai“, – paaiškina T. Žilinskas.
„Aš abejoju, ar bus rasta vidinių resursų, ypač po dvejų metų trukusio kovido, kai didžioji dalis lėktuvų buvo nutupdyta, ir aviakompanijos patyrė didžiulių nuostolių, kad bus galima rasti vidinių resursų kažkaip kompensuoti tą kurų kainų augimą“, – svarsto jis.
Lietuvos aviacijos asociacijos valdybos narys kalba ir apie itin išaugusias krovinių pervežimo kainas. Pasak jo, per pastaruosius kelerius metus krovinių pervežimo kaina iš Kinijos į Europą padidėjo 4 kartus.
„Jeigu pandemijos pradžioje cargo krovinį atskraidinti iš Kinijos į Europą kainavo apie 300 tūkst. dolerių, tai šiuo metu kainuoja daugiau kaip milijoną“, – įvardija jis.
Kol kas žinių apie Rusijoje nusavintus orlaivius jis tikina neturintis.
„Rusija apie tai paskelbė viešai ir ten priimtas įsakymas tų lėktuvų, kurie buvo lizinguojami, negrąžinti jų bendrovėms, kurios lizingavo. Kol kas tai problema ir didžiausias galvos skausmas aviacijos ir lėktuvus lizinguojančios kompanijoms, ką toliau daryti ir kaip elgtis: kreiptis į draudimo kompanijas ar kitu būdu stengtis atgauti lėktuvus“, – dėsto T. Žilinskas.
Jis primena, kad kovidas dar nepasibaigė, įvairios šalys turi visokių ribojimų. Nors didžioji dalis jų atsisako viską apimančių ribojimų, dalis pasilieka. Prisideda dėl karo Ukrainoje atsiradę dideli apribojimai. Lygiai taip pat streikai oro uostuose nepalengvina gyvenimo, nes tada susiduriama su iššūkiais kaip organizuoti aviacijos veiklą, per kokias oro erdves organizuoti skrydžius. Tai dar vienas apsunkinimas aviacijos industrijai.
Visą reportažą žiūrėkite čia: