Lietuva keleivių pervežimo srityje tarptautiniais maršrutais alternatyvų susisiekimui oro transportu iš esmės neturi, o intensyvėjant globalizacijos mastams greitas ir patikimas pasiekiamumas oru yra esminė verslo plėtros sąlyga.
„Aviacijos sektoriaus įtaka Lietuvos regionams ir šalies ekonomikai atsispindi tiek turizmo srautuose, tiek iš esmės daro įtaką investicijų pritraukimui ir eksporto skatinimui. Tad aviacijos vadybos specialistai reikalingi ne tik visiems Lietuvos oro uostams, bet ir kitoms aviacijos sektoriuje veikiančioms įmonėms“, - tokių specialistų poreikį pabrėžia Vilniaus tarptautinio oro uosto generalinis direktorius Gediminas Almantas.
Visuose Lietuvos oro uostuose skrydžių skaičius 2014 m. I ketvirtį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2013 m., išaugo 11,8 proc., aptarnautų keleivių skaičius – 6 proc.
IATA prognozuoja, kad po gero dešimtmečio vien tik pilotų bei lėktuvų aptarnavimo specialistų pasauliui reikės daugiau nei 1 mln., o aukštos kvalifikacijos aviacijos specialistų, turinčių gerus informacinių technologijų, tarpkultūrinės komunikacijos gebėjimus, gerai suprantančių globalaus aviacijos sektoriaus problemas ir iššūkius, paklausa jau dabar viršija pasiūlą.
„Jeigu pažvelgsime į pastarojo penkmečio Lietuvos aviacijos sektoriaus plėtrą bei aviacijos bendrovių ateities planus, pamatysime, kad aviacijos sektoriaus įmonės vykdė ir toliau planuoja vykdyti aktyvią plėtrą tiek vietinėje, tiek tarptautinėse rinkose. Todėl aviacijos vadybos specialistų poreikis artimiausiais metais tik augs“,– pranešime spaudai cituojamas Robertas Švabauskas, Kazimiero Simonavičiaus universiteto Aviacijos vadybos studijų programos dėstytojas ir „Baltic Aviation Academy“ vyr. teorijos dėstytojas/skrydžių instruktorius.
Aviacijos sektorius apima labai daug specifinių veiklos sričių: oro uostai, antžeminis aptarnavimas, aviakompanijos, techninis aptarnavimas, mokymai, gamyba ir kt. Pasak G. Almanto, plėsdami vykdomų veiklų ratą ir didindami jų apimtis, oro uostai persiorientuoja į „airport cities“, vadinamuosius „oro uostų miestus“.
Lietuvos oro uostai turi 550 darbuotojų, tuo tarpu kitos šios srities įmonės, veikiančios Lietuvoje, ir lietuviško kapitalo įmonės už Lietuvos ribų minėtą skaičių padidina kelias dešimtis kartų.