Pasak „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūros įmonės „LTG Infra“ vadovo Karolio Sankovskio, ruožas tarp Kauno geležinkelio stoties ir Palemono yra vienas svarbiausių „Rail Baltica“ projekte – juo galės važiuoti prekiniai traukiniai, pirmadienį pranešė „Lietuvos geležinkeliai“.
Per Kauną iki Palemono nutiestas europinis geležinkelis, modernizuotas Kauno tunelis, įrengti keturi tuneliai automobiliams ir pėstiesiems, sutvarkyta kita infrastruktūra, įrengtos triukšmo sienelės. Dar liko pastatyti tvoras, apželdinti aplinką ir užbaigti tunelį Ugniakuro gatvėje.
Apie 15 kilometrų geležinkelio už 54,762 mln. eurų rekonstravo „Hidrostatybos“, „Autokaustos“ ir Vokietijos kapitalo Estijos įmonės „Leonhard Weiss RTE“ konsorciumas. „Hidrostatybai“ metų pradžioje iškėlus restruktūrizavimo bylą, pagrindine rangove tapo „Leonhard Weiss“.
Kauno geležinkelio mazgą sudaro ruožai Kaunas-Palemonas, Jiesia-Kaunas, Jiesia-Rokai ir Rokai-Palemonas. Tris pirmuosius jau rekonstravus, paskutiniame statybos darbus planuojama pradėti kitais metais.
„Rail Baltica“ nuo 2026 metų turėtų sujungti Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą.