„Susitarimas siunčia labai svarbią žinią Europos Sąjungos partneriams – Baltijos šalys susivienijo ir pateikė aiškius įsipareigojimus šį strateginį infrastruktūros projektą įgyvendinti. Dabar itin svarbu užtikrinti tinkamą europinę paramą projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimui ir kitoje finansinėje perspektyvoje – po 2020 metų“, - Vyriausybės spaudos tarnybos pranešime teigė S.Skvernelis.
Anot pranešimo, susitarimu Vilniaus jungtis įtvirtinama kaip integrali „Rail Baltica“ dalis, taip pat pabrėžiama, kad projektas būtų įgyvendintas iki 2025 metų pabaigos ir naująja vėže būtų galima naudotis 2026-aisiais.
Susitarimas bus pateiktas ratifikuoti Lietuvos, Latvijos ir Estijos parlamentams.
Lietuvos Vyriausybė praėjusią savaitę pritarė susitarimo dėl „Rail Baltica“ projektui - S. Skvernelis tuomet teigė, kad nesutarimų tarp valstybių nebeliko. Susitarimą dar turės ratifikuoti trijų šalių parlamentai.
Susitarime apibrėžti bendri techniniai parametrai, maršrutas bei projekto įgyvendinimo terminai, statybų sąlygos, jų vykdytojas bei bendros įmonės „RB Rail“ vaidmuo, įgyvendinant preliminarias sąlygas bei tiesiant vėžę, statybų finansavimas.
Bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail“ valdybos pirmininkė Baiba Rubesa pernai lapkritį sakė, kad Lietuva, Latvija ir Estija susitarimą turėtų pasiekti per pusmetį, tokiu atveju būtų lengviau įrodyti Europos Komisijai, kad projektas stumiasi į priekį. Tai padėtų prašyti finansavimo projektui po 2020 metų.