Tai BNS pranešė LTG atstovas Mantas Dubauskas.
„Traukinys išbandys maršrutą ir iš Ukrainos atgabens konteinerius su įvairiomis prekėmis“, – BNS sakė M. Dubauskas.
Anot jo, maždaug 15-kos platformų traukinys su apie 50 konteinerių iš Ukrainos važiuos per Lenkiją iki Šeštokų geležinkelio stoties. Iš čia kroviniai galės būti vežami vilkikais arba geležinkeliu iki Kauno nekeičiant riedmenų.
Lietuvoje viešintis Ukrainos žemės ūkio ministras Mykola Solskis antradienį sakė, kad Lietuvos ir Latvijos uostai turi geras galimybes eksportuoti Ukrainos grūdus, tačiau pagrindinė problema išlieka geležinkelis – Ukrainoje ir Baltijos šalyse geležinkelio vėžė yra platesnė nei Lenkijoje, bet, pasak jo, šalių geležinkeliai dirba ir tikimasi rasti techninių sprendimų.
Pasak ministro, šiuo metu Ukrainoje yra likę 20 mln. tonų praėjusių metų derliaus grūdų. Iki karo ji eksportuodavo apie 5 mln. tonų grūdų per mėnesį, o šiemet šalis nori išvežti apie 50 mln. tonų.
M. Solskis teigė, kad per Lietuvą planuojama gabenti ne tik grūdus, bet ir kitas žemės ūkio kultūras, anksčiau eksportuotas per Juodosios jūros uostus.
Su Ukrainos ministru susitikęs žemės ūkio ministras Kęstutis Navickas antradienį sakė, kad bandomuoju reiso iš Ukrainos į Lietuvą numatoma atgabenti 2 tūkst. tonų krovinių.
K. Navicko teigimu, svarstoma, kad dalis iš Ukrainos į Lietuvą atvyksiančių vagonų galėtų būti panaudota „Achemos“ ar „Lifosos“ trąšų eksportui į Ukrainą.