„Patvirtiname, kad aviakompanijai „Belavia“ buvo uždrausta dalyvauti IATA atsiskaitymų sistemoje (BSP) ir krovinių gabenimo oro transportu sistemoje (CASS)“, – praneša Tarptautinė oro transporto asociacija.

BSP sistema suvienodina finansinius ir informacijos srautus, tokiu būdu supaprastindama lėktuvų bilietų išdavimo ir pardavimo procedūrą tiek pačioms oro linijų bendrovėms, tiek agentams. Ji pradėjo veikti 1971 m. Japonijoje, o dabar sistema apima daugiau nei 370 aviakompanijų, veikiančių 180 pasaulio šalių. Pasitelkiant šią sistemą, įvyksta apie 70 proc. netiesioginių bilietų pardavimų. Pastaraisiais metais (išskyrus 2020-uosius) šioje sistemoje kasmet būdavo parduodama bilietų už daugiau nei 230 mlrd. dolerių (apie 203 mlrd. eurų). Tai pagrindinė pasaulinė IATA lėktuvų bilietų pardavimo sistema.

Krovinių gabenimo oro transportu sistema (CASS) skirta atsiskaitymams tarp aviakompanijų ir ekspeditorių.

Apie susiklosčiusią situaciją zerkalo.io taip pat pasiteiravo ir aviakompanijos „Belavia“. Kol kas oro bendrovė jokio atsakymo nepateikė. Situacijos pakomentuoti negalėjo ir Rusijos lėktuvų bilietų paieškos bendrovė „Aviasales“, pažymėdama, kad „kol kas dar niekas nėra aišku“.

Toks sprendimas veikiausiai buvo priimtas dėl praėjusią savaitę paskelbtų Europos ribojimų. Europos Sąjunga įvedė sankcijas 17 fizinių ir 11 juridinių asmenų, tarp kurių yra ir Baltarusijos aviakompanija „Belavia“.

Prieš priimant penktąjį sankcijų paketą „Belavia“ generalinis direktorius Igoris Čerginecas pasakojo, kad apribojimai paveiks Baltarusijos oro kompanijos lizingo sutartis, todėl lizingo bendrovės iš anksto pareikalavo dalį orlaivių grąžinti.

Iki to laiko iš „Belavia“ flotilės buvo pašalinti mažiausiai du „Boeing 737−800“ orlaiviai. Orlaiviai nuskrido į Stambulą, kur „pametė“ baltarusiškus registracijos numerius ir įgijo San Marino numerį T7−438 bei Airijos numerį EI-GYP, o paskui buvo pergabenti į Vunsdrechto (Nyderlandai) ir Ostravos (Čekija) oro uostus. Aviakompanija šios informacijos kol kas nepatvirtino. Anksčiau „Belavia“ jau buvo išsiuntusi tris savo naujausius lėktuvus „Embraer“ į Kazachstaną – orlaiviams buvo ieškoma laikina stovėjimo aikštelė.

„Įsigijome kelis lėktuvus, planuojame įsigyti dar, kad būtume nepriklausomi nuo lizingo. Persiorientuojame į lizingą iš ne Europos Sąjungos valstybių. Deja, šis lizingo „užutėkis“ užsiveria“, – aiškino I. Čerginecas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (166)