Kaip pranešė užsienio žiniasklaida, buvo patikrintos šios įmonės transporto priemonės, taip pat inspektoriai ėmė tikrinti vairuotojų darbo sąlygas ir mokamas jiems algas bei galimus įmonės nusižengimus aplinkosauginiams reikalavimams.
Viso buvo apklausti 25 darbuotojai, iš tokių šalių kaip Baltarusija, Ukraina ir Kirgizija, rašo vrt.be. Šio portalo teigimu, dėl darbo teisės pažeidimų, netinkamų gyvenamųjų patalpų, buvo leista konfiskuoti 18 įmonės sunkvežimių.
„Policija kurį laiką akylai stebėjo šią kompaniją. Ji veikia naudodama transporto priemones, registruotas Lietuvoje, Lenkijoje ir Estijoje“, – rašoma vietos žiniasklaidoje.
Kaltinimų kol kas negavo
„Delfi“ susisiekė su „Nostradą“ atstovaujančia teisininke Odeta Maskvytyte. Ji papasakojo, kad visas tyrimas prasidėjo nuo kaimynų skundo dėl per didelio pravažiuojančių vilkikų keliamo triukšmo. Po to, pasak jos, prie tyrimo prisijungė ir darbo sąlygų inspektoriai, ir net aplinkosaugininkai.
„Tyrimas atliktas kelių institucijų, didelė komanda: policija, socialinė inspekcija, tirtos gyventojų darbo sąlygos, aplinkosauga. Šeštadienį darė apklausas ir šiuo metu tyrimas dar vykdomas, kol kas neturime jokių išvadų, kaltinimų ar surašytų protokolų, kur mums būti pareikštos pretenzijos ar kaltinimai dėl potencialių pažeidimų. Patys vilkikai sulaikyti kaip garantija, kad būtų atlyginta galima finansinė žala, bet jie už depozitą turi būti paleisti“, – teigė O. Maskvytytė.
Vis dėlto, kaip teigia teisininkė, Belgijoje tokie patikrinimai nėra išskirtiniai.
„Buvome nustebę, kad toks didelis patikrinimas, bet kalbėjome su Belgijos teisininkais, sakė tai nėra neįprasta“, – komentavo ji.
O. Maskvytytės teigimu, visais darbuotojais buvo pasirūpinta, po apklausų jiems suteikta nakvynė, galimybė grįžti namo.
„Šeštadienį pakankamai ilgai apklausos vyko, vakare tik baigėsi. Įmonės lėšomis darbuotojams buvo išnuomotas viešbutis, nupirkom bilietus ir išleidom namo tuos, kurie norėjo, o kurie norėjo dirbti, sėdo į kitus vilkikus“, – teigia O. Maskvytytė.
Vietos žiniasklaida taip pat skelbė, kad dėl nustatytų pažeidimų sunkvežimių registravimo įrangoje, greičio ribotuvuose ir transporto priemonių techninės apžiūros dokumentuose, įmonei priteista sumokėti 40000 eurų. Tačiau, O. Maskvytytė patikslino, kad ši bauda nesusijusi su dabartiniu tyrimu.
„Kol kas jokių sumų nemokėta. Jokios baudos nėra paskirta ar sumokėta, ar kaltinimų pareikšta, nes esame įsitikinę, kad neturėtų būti didesnių pažeidimų, nes darbą organizuojame pagal teisės aktus. Tą baudą esame gavę anksčiau Belgijoje, už pasibaigusia tachografų patikrą, tai nesusijusi“, – nurodė teisininkė.
„Sodros“ skelbiamais duomenimis, gegužę 28 metus skaičiuojančioje įmonėje dirbo 1391 darbuotojas, vidutinis darbo užmokestis – apie 885 eurus.
„Delfi“ primena, kad tai jau nebe pirma istorija apie Belgijoje konfiskuojamus lietuvių įmonių vilkikus. Anksčiau buvo aprašyta istorija, kuomet vasarį belgų pareigūnai sulaikė 13 „Arijaus“ vilkikų, o kovo pabaigoje – 15 įmonės „Gretvėja“ sunkvežimių.