Pirmųjų SDK taikymo metų rezultatus A. Bilotaitė pirmadienį apžvelgė spaudos konferencijoje.

„Jau metai kaip veikia mūsų nauja transporto priemonių savininkų apskaitos sistema. Lygiai prieš metus ėmėmės pokyčių, kurie buvo jau brendę seniai“, – ją pradėjo ministrė.

„Sistema veikia ir ji tikrai pasiteisino, nes automobilių pardavimo rinka tapo ženkliai skaidresne“, – tęsė ji.

Pasak A. Bilotaitės, įsigaliojus sistemai, automobilių pardavėjams teko prisiimti daugiau atsakomybės, dėl ko pirkėjai galėjo saugiau įsigyti transporto priemones. Be to, ministrės tikinimu, automobilių rinkoje sumažėjo šešėlinės veiklos.

„Atsiradus SDK kodui ženkliai sumažėjo fiktyvių sandorių ir ikiteisminių tyrimų, susijusių su automobilių prekybos sektoriumi“, – pažymėjo A. Bilotaitė.

Ministrė kartu minėjo, kad dėl naujosios sistemos 2021 metais šalies biudžetas patyrė 23 proc. mažesnę žalą nei 2020 metais, kai kodo dar nebuvo.

Taip pat automobilių pardavėjai sumokėjo daugiau mokesčių, kurių, A. Bilotaitės teigimu, pernai padaugėjo beveik pustrečio karto.

„Buvo sumokėta 5,5 mln. eurų, o pridėtinės vertės mokesčio surinkta netgi 50 proc. daugiau – 23,3 mln. eurų“, – duomenimis dalijosi ministrė, kartu paminėjusi, kad daugiau pardavėjų per pastaruosius metus savo veiklą registravo.

„Taip pat pastebime tendenciją, kad išaugo automobilių prekybos veiklą įregistravusių asmenų“, – kalbėjo ji.

„Šiandien galime pasakyti, kad tikrai žinome, kas vyksta šioje rinkoje, ir ją galime kontroliuoti, prižiūrėti“, – apibendrino A. Bilotaitė.

Kartu ministrė akcentavo ir būtinybę sistemą toliau tobulinti. Dėl to, jos teigimu, Vidaus reikalų ministerija ketina teikti Seimui Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas.

„Tai pirmiausia susiję su atitinkamais terminais, per kuriuos turi būti deklaruotas automobilio pirkimas, numatomos tam tikros išimtys naujiems automobiliams ir kt.“, – paaiškino A. Bilotaitė.

ELTA primena, kad nuo pernai gegužės kiekvieno automobilio pardavėjas privalo savo transporto priemonei gauti SDK – unikalų identifikacinį numerį, be kurio automobilio negalima parduoti bei registruoti.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją