Kad mokesčio įsigaliojimo terminas būtų nukeltas, komiteto nariai pritarė bendru sutarimu, dėl išimties istoriniams automobiliais 5 parlamentarai buvo „už“, 3 susilaikė.
Komiteto narys Algirdas Butkevičius sakė nepritariantis pasiūlymui taikyti išimtį dėl senų automobilių apmokestinimo, nes tokie automobiliai, pasak jo, generuoja pajamas.
„Tie automobiliai generuoja pajamas per vestuves, šventes. Buvo šventė, kur nuo Suvalkijos važiavo į Lenkiją, buvo surinkti pinigai, tiems vairuotojams mokėjo“, – pasakojo A. Butkevičius.
Aplinkos ministerijos kancleris Arminas Mockevičius sakė, kad Lietuvoje tokių automobilių gali būti keli tūkstančiai. Jo teigimu, užsienio valstybėse aiškiai nustatyta, kiek dienų tokie automobiliai gali būti naudojami, pritaikius mokestinę išimtį.
„Kitose valstybėse tvarka griežtesnė, bet ten atleidžiami istoriniai automobiliai. Gal reikia pas mus tą tvarką sugriežtinti, nes dabar nėra didelės kontrolės, kiek laiko galima važinėti. Vokietijoje galima 20 dienų per metus išvažiuoti su tokiu automobiliu“, – sakė A. Mockevičius.
„Valstietis” Viktoras Rinkevičius siūlo automobilio registracijos mokesčio netaikyti senesniems nei 30 metų automobiliams.
Jo teigimu, istorinės transporto priemonės yra įsigyjamos ne tam, kad su jomis būtų kiekvieną dieną važinėjama, todėl jas apmokestinti taip, kaip ir kitus automobilius, būtų nesąžininga.
„Valstietė“ Agnė Širinskienė antradienį siūlė mokesčio įsigaliojimo terminą nustatyti kitų metų balandį, o ne sausį, kaip planuojama dabar.
Valdantieji, anksčiau siūlę apmokestinti tik pirmą automobilio registraciją, dabar siūlo tokį mokestį taikyti kiekvieną kartą pasikeitus mašinos savininkui. Mažiausias mokestis turėtų siekti 13,5 euro, didžiausias – 540 eurų.
Seimo Ekonomikos ir Kaimo reikalų komitetai šiam mokesčiui nepritarė ir grąžino jį iniciatoriams tobulinti.