Su DELFI redakcija susisiekęs Saulius pasakojo, kad prie „Vilnius veža“ komandos prisijungė prieš porą mėnesių. „Grįžau iš užsienio. Radau skelbimą apie naują įmonę, buvo žadėti gražūs kalnai, susigundžiau“, - pasakojo jis.
Tačiau taksi vairuotojas neilgai džiaugėsi nauju darbu. Pasak jo, vyrą papiktino įmonėje vykdoma atlyginimo skaičiavimo sistema. „Vilnius veža“ įstaigoje vairuotojų atlyginimai susideda iš dviejų dalių – fiksuoto atlyginimo ir priedo.
„Jie pradėjo atiminėti pinigus – policijos funkcijas vykdo. Mūsų darbas toks, kad kartais ir viršijame greitį, bet juk tik policija gali mums baudas skirti“, - kalbėjo vairuotojas.
Jo teigimu, iš priedo dalies taksi įmonės vadovai nuskaičiuodavo pinigus už greičio viršijimą. Kokiu greičiu važiuoja „Vilnius veža“ automobiliai, matoma iš specialiai įrengtų prietaisų su atmintinėmis.
„Jie neturi teisės mūsų bausti už viršijimą. Iš kur jie gali žinoti, ar greitis viršytas mieste, o gal važiuota užmiestyje“, - pridėjo vyras.
„Iš tų priedų taip pat atskaičiuoja 21 proc. PVM. Taip pat atimdavo tuščiai nuvažiuotus kilometrus“, - toliau skundėsi buvęs sostinės taksi vairuotojas.
Saulius paskaičiavo, kad per nepilnus porą mėnesių jis nuo bendro užmokesčio prarado apie 400 Lt. Vyras taip pat skundėsi, kad vairuotojams nebuvo pakankamai pateikta informacijos, pavyzdžiui, dėl paslaugos suteikimo klientams su negalia.
„Lengva daryti verslą už vilniečių pinigus. Jei kitoje įmonėje būtų tokie darbo metodai, tai jie bankrutuotų arba vairuotojai išsilakstytų“, - svarstė pašnekovas.
„Vilnius veža“: baudų vairuotojams neskiriame
DELFI susisiekus su „Vilnius veža“ direktoriumi Rolandu Statulevičiumi, šis teigė, kad vairuotojams nėra skiriamos baudos – jų priedai priklauso nuo darbo kokybės.
„Pasirašant darbo sutartį, vairuotojai pasirašo ir dėl priedų – pagal ką jie bus vertinami. Yra fiksuotas atlyginimas ir priedas nuo surinktų pajamų. Jie yra kvalifikuojami pagal tai, kaip dirba, - pasakojo įstaigos vadovas. - Baudų nėra, tiesiog koeficientas (priedo – DELFI) gali mažėti ar didėti tam tikrose ribose“.
Anot R. Statulevičiaus, priedą didina geri klientų atsiliepimai, taupus vairavimas. „Kalbant apie taisyklių pažeidimus (greičio viršijimą – DELFI), nėra ką net aptarinėti. Mūsų įranga fiksuoja greičius. Jei matome, kad pastoviai važiuojama dideliais greičiais, tai nėra teisinga nei važiuojant su klientu, nei saugu pačiam vairuotojui“, - aiškino pašnekovas.
„Tačiau jei vairuotojas neša įmonei didesnę naudą, klientai patenkinti, jis turi būti kažkaip paskatinamas“, - tęsė taksi įmonės vadovas.
R. Statulevičius pripažino, kad kai kuriems vairuotojams keistai atrodė mokesčių mokėjimas: „Esame girdėję besiskundžiančių, kad kodėl nuo priedų dar nuskaičiuojami mokesčiai. Tačiau tokie įstatymai ir taip turi būti“.
„Visi vairuotojai įdarbinti legaliai, mokami visi mokesčiai. Tai jie turėtų įvertinti: kai serga, jie gauna atlyginimus“, - pabrėžė R. Statulevičius.