Meras barėsi
Trijų eismo juostų viadukas per geležinkelį rekonstruojamas ir platinamas (bus 5 eismo juostos - aut.). Dabar per jį viena eismo juosta leidžiama važiuoti tik visuomeniniam transportui. Tiesa, prie viaduko budintys apsaugininkai kartais padaro išimtis prabangiems automobiliams ir juos praleidžia (tai pirmadienį užfiksavo LŽ fotografas - aut.).
Vilniaus meras Juozas Imbrasas LŽ pirmadienį sakė, kad viaduką būtina rekonstruoti, nes jis gali sugriūti. "Vieną kartą pagaliau buvo ryžtasi. Europos Sąjungos (ES) ir Vyriausybės pinigai duoti. Ten siaura vieta, ta problema turėjo būti išspręsta daug anksčiau", - aiškino miesto vadovas.
Priminus, kad automobilių spūstys būtų mažesnės, jei viaduko rekonstrukcija būtų pradėta baigus darbus Eišiškių plente ir Vilkpėdės gatvėje, meras pareiškė: "Šiandien pavaldiniams jau kategoriškai pasakiau, kad per savaitę Eišiškių plentas būtų atidarytas! Iš tikrųjų negerai... Birželio 15 dieną plentas turės būti atidarytas. Labai griežtai pasakiau".
Vilkpėdės gatvė uždaryta dėl sostinės pietinio aplinkkelio tiesimo, tad ji bus atidaryta dar negreit.
Pirmtako palikimas
J.Imbrasas piktinosi ir sumanymais per piką lopyti gatves ar jas valyti: "Penktadienį mėginta asfaltuoti duobes Kauno gatvėje. Uždraudžiau, pasakiau, kad tokių dalykų daryti negalima. Kitas pavyzdys - gatvių valymo mašina aštuntą valandą ryto gatve šliaužia. Per pačius kamščius! Ir dar didesnę spūstį daro!"
Meras pagrasino už miesto valymą atsakingiems savivaldybės darbuotojams, kad jei situacija nesikeis, vietoj jų dirbs kiti žmonės. "Nesugeba paprasčiausių dalykų numatyti", - piktinosi J.Imbrasas.
"Gavau palikimą - atsipalaidavusius darbuotojus. Tai dar anos tarybos palikimas. Tokių dalykų netoleruosiu", - ryžtą demonstravo naujasis sostinės vadovas.
Jis pripažino girdėjęs kalbų, kad chaosas Vilniaus gatvėse esąs specialiai suplanuotas ankstesnės miesto valdžios, kad sukeltų pasipiktinimą naujuoju meru: "Yra tokių kalbų, bet ne... Tą viaduką reikėjo kada nors sutvarkyti. Tai, kad tuo pačiu metu šalia remontuojamos gatvės... Galbūt kas nors ir buvo... Bet negaliu to teigti ir tvirtinti".
Prarastų paramą
Pasak J.Imbraso, buvo planų prieš uždarant viaduką šalia pastatyti laikiną tiltą. Tačiau paaiškėjo, kad jo statyba užtruktų tiek pat, kiek viaduko rekonstrukcija, o darbus reikia baigti rugsėjo 1-ąją, todėl šio sumanymo buvo atsisakyta.
Viaduko rekonstrukcijos projekto vadovas Rolandas Strazdas sutiko, kad rekonstrukcija siutina tūkstančius vilniečių: "Pritariu, kad nepatogumų daug, bet kitų galimybių nėra. Nebent apskritai nerekonstruoti ir prarasti tam skirtą Europos Sąjungos ir Vyriausybės finansinę paramą. Pinigus buvo būtina panaudoti".
Parama sudaro apie 15 mln. litų (ketvirtį sumos skyrė Vyriausybė, likusius pinigus - ES). Panašią sumą skyrė ir Vilniaus savivaldybė. Viso projekto vertė - 33 mln. litų. Pasak savivaldybės Eismo organizavimo poskyrio vadovo Vidučio Cemnolonskio, minimoje miesto dalyje ieškant aplinkkelių beveik nėra iš ko rinktis. Siūloma važiuoti Geležinkelio, Zarasų, Rasų, Dunojaus ir Žirnių gatvėmis, aplenkiant Liepkalnio gatvę, nes joje ir taip nuolat susidaro spūstys. Tačiau savivaldybės patarimai padėties nepataisė - užsikimšusios visos šios miesto dalies gatvės.
Rekordinės spūstys
Vilniaus policijos eismo priežiūros tarnybos vadovas Vytautas Černevičius vakar LŽ sakė pateikęs savivaldybei kelis siūlymus dėl naujų šviesoforų pastatymo, užsikimšusiose gatvėse nuolat budi pareigūnai, reguliuojantys eismą. Pasak jo, automobilių eilės po truputį mažėja - galbūt žmonės randa naujų kelių, nors dėl to tenka įveikti didesnius atstumus, kai kurie žmonės išvažiuoja anksčiau, dar neprasidėjus didžiajai spūsčiai.
V.Černevičiaus manymu, laikas viaduko rekonstrukcijai pasirinktas tinkamai, nes vasarą transporto srautai mieste šiek tiek sumažėja - prasideda atostogų metas, išsivažinėja studentai ir t.t.
"Kiek įmanoma, padėsime, o žmonės visada skundžiasi", - sakė pareigūnas. Paklaustas, ar šios spūstys Vilniuje nėra rekordinės, V.Černevičius atsakė filosofiškai: "Visos spūstys būna rekordinės".