CityBee“ ir „Bolt Drive“ atstovų teigimu, parkavimo apmokestinimo išimties panaikinimas dalijimosi platformoms stabdytų Klaipėdos miesto darnaus vystymosi ir judumo priemonių plėtrą.

Jei sprendimas bus priimtas, jau kitų metų vasarą „CityBee“ ir „Bolt Drive“ turės susimokėti atnaujintą parkavimo mokestį.

„Suprantame Klaipėdos miesto savivaldybės siekį judėti darnių sprendimų link. Visgi, svarbu įsivertinti ir tai, kad numatomos priemonės verslus, užtikrinančius patogų judėjimą aktyviam miesto gyventojui ir orientuotus į taršos mažinimą miestuose, paveiks neigiamai“, – sako „CityBee“ vadovė Greta Januškaitė-Karvelienė.

„CityBee“ automobiliai

Svarstomo projekto aiškinamajame rašte teigiama, kad viena iš priežasčių keisti rinkliavos dydžius yra stovėjimo vietų užimtumas, kuris nemažoje dalyje gatvių piko metu viršija 85 proc., taip pat siekiama mažinti ir taršos problemą.

G. Januškaitės-Karvelienės teigimu, dalijimosi platformų teikiamos paslaugos pasižymi sprendimais, padedančiais šių tikslų siekti – prisideda prie taršos miestuose mažinimo, padeda atlaisvinti automobilių stovėjimo vietas, pavyzdžiui, „CityBee“ automobiliai didžiąją dalį laiko yra naudojami, todėl ilgai neužima parkavimo vietų. Taip pat, kaip teigiama pranešime, skatindami gyventojus atsisakyti nuosavų automobilių sprendžia ir spūsčių gatvėse problemą.

Pasak „Bolt Drive“ operacijų vadovo Lietuvoje Svajūno Aliukonio, skaičiuojama, kad vienas dalijimosi platformos automobilis pakeičia apie 17 privačių, kuriais atvykstama ar išvykstama į miesto centrą ir iš jo. Be to, dažniausiai privačios transporto priemonės yra parkuojamos darbo metu, miestų centruose, o dalijimosi automobiliai miestų centruose stovi trumpai, todėl mažėja ne tik tarša, bet ir erdvių apkrova.

Kitas aspektas, kaip pranešime pabrėžia įmonės, yra automobilių amžius. Tiek „CityBee“, tiek „Bolt Drive“ automobilių parkas yra nuolat atnaujinamas – vidutinis transporto priemonių amžius nesiekia dvejų metų. Tai reiškia, kad automobiliai yra ekonomiški, mažiau taršūs ir draugiškesni aplinkai. Lietuvoje vidutinis privataus automobilio amžius siekia apie 12–15 m.

Siūlo pokyčius įgyvendinti palaipsniui

Pašnekovų teigimu, siekiant mažinti automobilių srautus miesto centre reikalingos gerai įvertintos ir palaipsniui priimamos priemonės. Anot jų, staiga užkrovus mokestinę naštą automobilių dalijimosi platformoms, verslui bus sudėtinga padengti didesnius kaštus, todėl pirmiausia pokyčius pajus klientai.

„Jei projektui bus pritarta, dėl papildomo mokesčio didės ir bendra kelionės kaina. Išaugus kelionės kainai, tikėtina, kad paslauga taps ne tokia patraukli ir sumažės vartotojų skaičius.

Traukiantis klientų ratui, gali tekti priimti sprendimą mažinti esamą automobilių parką Klaipėdoje ar net nutraukti veiklą ne sezono metu“, – teigia S. Aliukonis, „Bolt Drive“ vadovas Lietuvoje.

„CityBee“ vadovė G. Januškaitė-Karvelienė pratęsia, kad sumažėjęs automobilių parkas kels nepatogumų klientams. Tyrimai rodo, kad vartotojų pasirinkimą naudotis dalijimosi paslaugomis lemia patogumas – kaip arti buvimo vietos yra laisvas automobilis.

„Kuo didesnis dalijimosi paslaugų transporto priemonių prieinamumas, tuo didesnė tikimybė, kad gyventojai atsisakys nuosavų automobilių. Prieinamų automobilių kiekiui sumažėjus arba nutolus nuo miesto centro – klientų kiekis sumažės. Tikėtina, kad ilgainiui veiklą bus sudėtinga išlaikyti“, – svarsto G. Januškaitė-Karvelienė.