„Tikrai dažnai įvairių patirčių turiu. Šiaip paprastai jos būna geros“, – kalba ministras M. Skuodis. Sako dėl nesaugumo neteko nerimauti: „Saugiai jaučiuosi“. Tačiau daliai pavėžėjų klientų, ypač moterų ir merginų, telieka tik pavydėti ministrui tokios ramybės.
„Visada rašau draugėms, kad aš važiuoju. Jei kažkas atsitiks…“, „aš dėl to ir nevažiuoju, nes man nesaugu sėstis į automobilį, geriau su viešuoju“ – dalijasi gatvėje televizijos kalbintos moterys.
Seimo narys Gintautas Paluckas pavasarį Seime pateikė Kelių transporto kodekso pataisas. Esą seksualinio priekabiavimo ir įvairių konfliktų sumažėtų, jei pavėžėjai būtų įpareigoti savo automobiliuose turėti vaizdo ir garso registratorius.
„Ir pačių vairuotojų interesas yra, kad tam tikros konfliktinės situacijos būtų sprendžiamos turint tam tikrus įrodymus“, – komentuoja G. Paluckas.Pavėžėjai garsą kelionės metu įrašinėti sutinka, tačiau būti filmuojami – nenori.
„Ar tikrai visada norėtų keleiviai ir tuo pačiu vairuotojai, kad būtų nuolatinis įrašymas vykdomas. Vis tik asmeniniai duomenys, asmeniniai pokalbiai įeitų“, – kalba Kurjerių ir vairuotojų asociacijos pirmininkas Dalius Rudokas.
Tačiau vyriausybė tokioms įstatymo pataisoms nepritarė. Čia ranką pridėjo Susisiekimo ministerija.
„Pasirodo, kad lobistai yra stipresni ministerijoje nei Seime, nes Seimas po pateikimo pataisoms pritarė. Ministerijoje, matyt, tie koridoriai siauresni“, – kalba politikas G. Paluckas.
„Labai daug problemų matome tokio pasiūlymo. Pirma, kaip bus užtikrinta duomenų apsauga“, – nerimauja susisiekimo ministras M. Skuodis.
Anot ministerijos, tiek keleivis, tiek vairuotojas galėtų piktnaudžiauti duomenų rinkimu, būtų ignoruojamas paslaugos teikėjo, t.y. pavėžėjo, privatumas.
„Tai yra ir autobusuose kameros, ir gatvėse, kuo daugiau saugumo, tuo geriau“, – savo nuomone dalijasi praeivė gatvėje.
Siūlomos pataisos numato, kad pavėžėjimo platformos būtų įpareigotos garso ir vaizdo įrašus iš automobilio saugoti 14 dienų.
„Tai yra neproporcinga administracinė našta tikslui pasiekti. Įsivaizduokite, visi pavėžėjai turėtų įsistatyti įrangą. Mes esame suskaičiavę, įsivardinę sumas, tai yra milijoninės sumos, kiek kainuotų“, – skaičiuoja M. Skuodis.
Anot ministerijos, yra ir kitų būdų keleiviams apsisaugoti. „Ir pats gali turėti įrangą, ir nusistatyti savo vietą ir panašiai“, – prideda ministras.
O pavėžėjai situacijas dėl netinkamo vairuotojų elgesio siūlo spręsti paprasčiau.
„Kiekvienas turime teisę paprašyti sustoti ir baigti kelionę, arba paprašyti elgtis kitaip“, – patarė Kurjerių ir vairuotojų asociacijos pirmininkas D. Rudokas.