„Kaip žinia, šiandien EP patvirtino savo poziciją, mes žinom jų poziciją, žinom Tarybos poziciją. Sekantis žingsnis – tarpinstitucinės derybos“, – ketvirtadienį surengtoje spaudos konferencijoje aiškino R. Degutis.
„Kada jos prasidės, čia yra klausimas, bet būtent per tarpinstitucines derybas bus susitarta dėl to galutinio varianto“, – teigė viceministras.
Pasak R. Degučio, jei kai kurios Mobilumo paketo nuostatos, pavyzdžiui, priverstinis vilkikų grąžinimas į registracijos šalį kas keturias savaites, ar kabotažo apribojimai liks galutiniame Mobilumo paketo variante, jie verslui sukels labai rimtų problemų.
„Mes visada kalbėjom apie sąžiningą konkurenciją, bent jau derybų pradžioje, kai Komisija pateikė pirminį variantą, kalba buvo apie tai, kad mes turim pirmiausia sukurt vienodas socialines sąlygas vairuotojams. Nes klausimas buvo apie tai, kad vairuotojai dirba skirtingomis sąlygomis ir tai yra nesąžininga“, – sakė R. Degutis
„Bet tai, ką mes matom, sakykim, su tais minėtais klausimais, tai mūsų supratimu yra ne sąžininga konkurencija, o rinkos apribojimas“, – teigė viceministras.
EP ketvirtadienį nubalsavo dėl savo pozicijos Mobilumo paketo klausimu. Tarp prieštaringiausiai vertinamų Mobilumo paketo nuostatų yra reikalavimas vilkikus kas keturias savaites grąžinti į registracijos šalį, draudimas vairuotojams ilsėtis vilkikų kabinose, kabotažo apribojimai ir vairuotojų komandiravimo nuostatos.
Anot susisiekimo ministro Roko Masiulio, Mobilumo paketas, toks koks yra siūlomas dabar, turėtų negrįžtamos žalos Lietuvos vežėjams ir valstybės ekonomikai – kalbama apie 6 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP).
Sausio mėnesį prieš nepalankias vežėjams nuostatas Briuselyje protestavo apie 600 vežėjų iš Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos, Lenkijos ir Lietuvos.