„Jau po Velykų kartu su projekto rengėjais nagrinėsime jų parengtą poveikio aplinkai tyrimą ir, jei šiai ataskaitai bus pritarta, apie naujojoje vietoje suplanuotą tiesti aplinkkelį informuosime ir karsakiškiečius, pakviesime juos į viešą projekto svarstymą“, - vakar teigė apskrities viršininko administracijos Regioninės plėtros departamento Teritorijų planavimo skyriaus vedėjas Mindaugas Steponavičius.
Karsakiškiečiai grasino net piketais
Praėjusiais metais dėl būsimojo Karsakiškio aplinkkelio buvo kilęs didžiulis ažiotažas. Aplinkosaugininkams pareiškus, jog tiesiant kelią pagal dar sovietmečiu parengtą projektą būtų sunaikintos itin retos tame ruože plytinčiose pievose žaliuojančių augalų rūšys, Karsakiškio gyventojai, grasindami net piketais, stojo ginti savo interesų.
Žmonės piktinosi, kad siekiama išsaugoti gamtos turtus, o jų sveikata ir saugumas esą niekam nerūpi. Karsakiškiečiai netgi buvo surinkę ir Panevėžio rajono vadovui Povilui Žaguniui įteikę beveik 130 parašų, reikalaujančių nevilkinti aplinkkelio statybos ir kuo greičiau juos išvaduoti nuo kurtinamo triukšmo bei dulkių, kuriuos kelia dieną naktį gyvenvietę drebinančių sunkiasvorių mašinų kolonos.
Kainuos daugiau
Panevėžio apskrities viršininko administracijos Regioninės plėtros departamento Teritorijų planavimo skyriaus vedėjo M.Steponavičiaus teigimu, pernai liepą architektai pateikė net šešias naujas Karsakiškio aplinkkelio projektavimo alternatyvas. „Iš tų variantų mes pasirinkome labiausiai atitinkantį ir gamtosauginius, ir techninius reikalavimus. Tiesiant pagal šį projektą, aplinkkelio trasa sutrumpėtų ir eitų daugiau kaip pusšešto kilometro, tačiau viso objekto kaina dėl būtinybės pastatyti dar vieną tiltą išaugtų nuo buvusios planuotos 20 milijonų iki 25-26 milijonų litų“, - teigė M.Steponavičius. Dienraščio pašnekovo duomenimis, saugotinas vertingų retų augalų pievas aplenkiantis Karsakiškio aplinkkelis būtų klojamas net per septyniolikos savininkų žemės sklypus.
„Aplinkkelio statybos pabaigos galima tikėtis apie 2009-uosius – 2010-ųjų pabaigą“, - paklaustas, kada automobiliams, važiuojantiems į Rokiškį, Kupiškį ar net Daugpilį Latvijoje, nebereikės kirsti Karsakiškio gyvenvietės, sakė apskrities Regioninės plėtros departamento Teritorijų planavimo skyriaus vedėjas M.Steponavičius.