IRU kreipėsi į Baltarusijos Transporto ir ryšių ministeriją bei Valstybinį muitų komitetą, o netrukus ketina kreiptis į Eurazijos Ekonomikos komisijos valdybos pirmininką, prašant spręsti šią problemą.

IRU generalinio sekretoriaus Umberto de Pretto teigimu, tarptautinė bendruomenė yra labai susirūpinusi dėl prievolės naudoti navigacines plombas vežėjams, keliaujantiems išskirtinai iš Lietuvos į Baltarusiją.

„Tokiu būdu dirbtinai kuriama diskriminacija tarp skirtingų transporto rūšių, o tai yra nesąžiningas elgesys su transporto operatoriais“, – pranešime teigė U. De Pretto'as.

Pasak jo, toks Minsko sprendimas neigiamai paveiks prekybą ir transportą regione, turės neigiamų pasekmių ekonomikai, konkurencingumui.

„Linavos“ generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, plombos yra skaudus smūgis vežėjams.

„Nesvarbu, ar tai mūsų šalies, ar Lenkijos, ar Vokietijos, ar kitų šalių vilkikai – jei jie vyks į Baltarusiją kirsdami Lietuvos sieną, jiems bus dedamos navigacinės plombos“, – pranešime teigė Z. Buivydas.

Anot jo, verslas baiminasi, kad ilgainiui gali išaugti ir plombų kaina.

„Jei dabar tai kainuos apie 50 eurų, metų pabaigoje kaina jau gali siekti 250 eurų ir daugiau. Praradus logistinį konkurencingumą, ne tik autotransportas aplenks Lietuvą, bet ir laivai rinksis Lenkijos ir Latvijos uostus“, – teigė „Linavos“ atstovas.

Nuo rugpjūčio 30 dienos pasienyje transporto priemonėms bus uždedami navigaciniai įrenginiai – specialios plombos, leisiančios Baltarusijos pareigūnams stebėti vilkikų maršrutą jų teritorijoje, kol kroviniai pasieks paskirties vietą.

Nebus sekami tik kroviniai, gabenami tranzitu per Lietuvą ir Baltarusiją iš Karaliaučiaus srities į Rusiją bei sunkiasvoriai bei didelių gabaritų automobiliai, kuriems būtinas specialus leidimas.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (36)