Kiek daugiau nei prieš du mėnesius įpareigojus automobilių savininkus deklaruoti transporto priemonės nuosavybę, „Regitroje“ vis dar driekiasi vairuotojų eilės. Nors šią procedūrą galima atlikti elektroniniu būdu, daugelis renkasi atvykti į fizinius padalinius, dėl to stringa ir visos kitos paslaugos. Gyvoje eilėje vairuotojams tenka stovėti ir kone visą dieną.
„Labai sunku čia. Pusę dienos prasėdėjom.. Nu kur pusę, pusę jau prasėdėjom, tai dar reikės sėdėt. Atvažiavau nuo kelio buvo eilė, kiek ten tų mašinų, tai va tai kiek laiko sėdim ir dar va mašina, nu dar pora valandų“, – Delfi pasakojo vienas laukusių vyriškių.
„Kada tik įvedė kodą, tai buvo labai blogai. Teko man važiuoti į Ignaliną, Ukmergę, kur tik vietos rasdavau. O dabar internetu neišeina užsiregistruoti iš anksto, bent jau greitu metu, tenka į gyvą eilę stoti“, – teigė kitas vyras.
„Nelabai patenkintas, bet kas supranta, tai nelabai sunku tą kodą padaryti. Tiesiog užeini į „Regitros“ puslapį, suvedi duomenis ir tau išduoda tą kodą. Sunkiau tai tiems seneliams, kurie nesupranta, kaip čia padaryti“, – sakė trečias vaikinas.
„Jeigu gyva eilė, stovėt čia išsiiminėjant kodą, tai čia labai ilgai užtruks. Jeigu dar plius technikinę apžiūrą praeiti ir paskui registruotis, tai čia galima parą ar netgi dvi paaukoti“, – komentavo dar vienas laukusiųjų.
„Anglijoje paprasčiau. Telefonu per tris minutes užregistruoji automobilį. Jokių problemų. Dokumentus turi, pasirašai ir jokių problemų“, – tikino kitas vyriškis.
Situacija nepatenkinti ir verslininkai. Dabar norint užregistruoti automobilį jiems tenka laukti 2, 3, o blogiausiu atveju – 4 savaites. Teko įdarbinti ir naujus darbuotojus, kurie galėtų važinėti po skirtingus „Regitros“ padalinius ir medžioti laisvas vietas procedūroms atlikti. O labiausiai kenčia klientai.
„Dėl „Regitros“ ar vadinkim dėl sisteminių dalykų negali atsiimti – jūs patys įsivaizduojat, tu nusiperki automobilį, susiformini lizingo sutartį ar tiesioginiu pavedimu sumoki, o tau tiesiog pasako – atsiprašom, bet tiesiog automobilis bus po 3-4 savaičių“, – teigė Lietuvos autoverslininkų asociacijos valdybos narys Donatas Rutkauskas.
Naują tvarką verslininkai sveikina, tikindami, kad taip bus mažinamas šešėlis, tačiau sako, kad šiai sistemai nebuvo iki galo pasiruošta. Nebuvo įsiklausyta į verslo lūkesčius.
„Politinė pusė net su jokia ir autoverslo asociacija to nederino, net ir su bankų asociacija to nederino. Pati „Regitra“ tiesiog irgi negali sakyti, kad ten nėra kaltų. Nes vis dėlto jie turėjo pateikti ministerijai galbūt savo įžvalgas. Vis dėlto ministerijos žmonių pasikeitimas tai irgi darė įtaką, kadangi į ministeriją atėjo naujas ministras, buvo kitos problematikos, kitos tematikos, ir tiesiog prie šito įstatymo įgyvendinimo turbūt nebuvo prieita“, – komentavo D. Rutkauskas.
„Regitrai“ darbų daugiau, bet papildomų pajamų niekas neskiria
„Projekto užuomazgos buvo prieš du metus. Dalyvavom mes susitikimuose su verslu, su bankais, su lizingais. Visos organizacijos, visi žinojo apie šitą projektą. Kodėl niekas nieko nedarė ir jokių iniciatyvų nesiėmė, kol jis neįsigaliojo – tai čia man mistika“, – teigė „Regitros“ laikinasis vadovas Saulius Šuminas.
„Regitra“ greitu metu įdarbins 16 apmokytų darbuotojų ir plės pajėgumus. Laikinasis vadovas pasakoja, kad ruošiantis naujam įstatymui tokių galimybių nebuvo. Pasak jo, įmonė iš valstybės biudžeto pinigų negauna – gyvena iš teikiamų paslaugų, o dar prieš metus įvestas automobilio registracijos mokestis padidino krūvius, bet ne įmonės pajamas.
„Tai jeigu mes negauname pajamų, bet darbo turime daugiau, tai ieškom būdų, kaip dirbti greičiau, ieškom sprendimų, bet mes negalime įdarbinti žmonių, jeigu negalime sumokėti už atliktą darbą.“, – sakė S. Šuminas.
„Regitra“ žada netrukus pristatyti ir savitarnos portalą, apjungiantį visas iki šiol atskirose sistemose administruojamas paslaugas. Tikimasi, kad „Regitros“ paslaugomis naudotis bus patogiau.