G. Palucko teigimu, dėl Vyriausybės klaidos per metus šalis praranda virš 60 mln. eurų, kurie galėtų būti skirti kelių priežiūrai.
„E.tollingo sistemos projektas, kuriuo siekiama įvesti mokestį už komercinio transporto kelių naudojimą pagal nuvažiuojamą atstumą, buvo pradėtas dar 2020 metais. Tačiau Vyriausybė padarė kūlvirstį – priėmė sprendimą vystyti kitą e.tollingo sistemą vietoje jau pradėtos. Savaime suprantama, tokia ministerijos akrobatika iššaukė teisminių procesų virtinę, kuri mums kainuoja 110 mln. eurų per metus. Aš jau nekalbu apie su e.tollingo diegimu susijusias išlaidas, kurios sieks iki 38 mln. eurų“, – tikina socialdemokratas G. Paluckas.
Parlamentaras stebisi, kodėl ministras M. Skuodis vis teisinasi, jog pinigų keliams nėra, kuomet Vyriausybė nedaro nieko, kad finansavimo šaltiniai būtų užtikrinti.
„E. tollingas – tik vienas lėšų šaltinis, į kurį ši Vyriausybė numojo ranka. Vien iš kuro akcizo papildomai į biudžetą įkrenta virš 100 mln. eurų. Tačiau ar šiuos pinigus panaudojame kelių infrastruktūros gerinimui? Ne. Įsivaizduokite, jei, kaip buvo žadėta, jau turėtume pajamas iš e.tollingo bei panaudotume pajamas iš kuro akcizo. Tai jau būtų labai reikšminga suma, kurią galėtume skirti keliams. Taigi, Vyriausybė neturi jokios moralinės teisės teisintis. Jeigu e.tollingo sistemos diegimas yra nebevaldomas, o pajamos iš kuro akcizo eina nežinia kur, reiškia pinigų keliams yra, tačiau ministras nemoka jų pasiimti“, – sako G. Paluckas.
Įtaria, kad M. Skuodis palieka nepadarytus namų darbus ateities valdžioms
G. Paluckas priekaištauja ministrui M. Skuodžiui ne tik dėl „e-tolling“ sistemos, bet ir dėl susidėvėjusių kelių finansavimo.
„Tenka pripažinti, kad ministro autoritetas valdančiojoje koalicijoje taip susilpnėjo, kad jis nesugeba net pasirūpinti, jog lėšų užtektų susidėvėjusiems keliams atkurti, jau nekalbu apie naujų kelių tiesimą ar žvyrkelių asfaltavimą. E.tollingo sistemos diegimas – puikus šios realybės pavyzdys. Ministras net neapsimetinėja: jis tiesiog nevaldo procesų ir net nebando ieškoti naujų finansavimo šaltinių keliams. Realybė tokia: ministras visus savo namų darbus paliks kitai valdžiai. Galbūt laikas ministrui atsakyti, kaip jis kompensuos žalą, kurią valstybė patiria dėl jo vangaus požiūrio?“, – klausia G. Paluckas.
Lietuvoje nuo 2024 metų vidurio planuota įvesti nauja kelių apmokestinimo sistema („e-tolling“), tačiau projektas bus įgyvendintas vėliau, informavo Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD), primena ELTA.
Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) generalinio direktoriaus Mariaus Švaikausko, „e-tolling“ projektas vis dar yra užstrigęs teisiniuose ginčuose, o teismų maratonų baigtis artimiausiu metu dar labai miglota.
Pranešime informuojama, kad „e-tolling“ sistema galėtų startuoti 2025 m. liepos 1 dieną.