Dar iki oficialaus aplinkkelio atidarymo portalas DELFI paprašė aprodyti naujai atsiversiančią transporto atkarpą Vilniaus miesto mero Remigijaus Šimašiaus.
Paskutiniame Vilniaus Vakarinio aplinkkelio statybos etape nutiesta atkarpa nuo Ozo iki Ukmergės gatvės. Iš viso - 5,4 km ilgio greito eismo kelio, pastatyti 6 viadukai bei pėsčiųjų tiltas.
Naujame aplinkkelyje planuojamas leistinas greitis – 90 km/h. Išimtys, kuomet greitis ribojamas iki 70 km per valandą, bus taikomos tik ties dviejų lygių sankryžomis su Šiaurine ir Ukmergės gatvėmis, ties persirikiavimo juostomis, Gariūnų gatvėje ties šviesoforais reguliuojama sankryža su Paneriškių gatve.
Iš viso aplinkkelyje įrengta 1260 šviestuvų gatvėms ir viadukams apšviesti, nutiesta 20 km aukštos įtampos požeminių kabelių.
Tiesiant aplinkkelio trečiąjį etapą paklota 178 tūkst. kv. m asfalto dangos. Iš viso sostinės Vakariniame aplinkkelyje įrengti 587 kelio ženklai ir 4 greičio matuokliai.
Vakarinio aplinkkelio III etapo vertė – daugiau nei 100 mln. eurų. Projektas finansuotas Europos Sąjungos ir Vilniaus miesto savivaldybės lėšomis.
Savivaldybės duomenimis, užbaigus Vakarinio aplinkkelio III etapą ir pagrindinius įvadus į miesto magistralinių gatvių tinklą (Šiaurinę ir kitas), integruotu tarptautiniu transporto koridoriumi šiaurinėje miesto dalyje per parą nuolat važiuos apie 65 tūkst. žmonių: apie 45 tūkst. miestiečių ir apie 20 tūkst. tranzitu keliaujančių į užmiestį. Paros transporto srautas sieks iki 33 tūkst. automobilių (arba 2500 aut./h).
Šis aplinkkelio etapas itin svarbus daugumai gyvenančių Šiaurės vakariniuose rajonuose: Viršuliškėse, Justiniškėse, Pašilaičiuose, Fabijoniškėse, kurių čia įsikūrę apie 110 tūkst. Teigiama, kad užbaigus trečiąjį Vakarinio aplinkkelio etapą, jame iki 50 proc. sumažės transporto srautai ir pagerės eismo saugumas Laisvės pr. Justiniškių ir Ukmergės gatvėse.
Generalinė darbų rangovė – AB „Kauno tiltai”.
Pradėjus trečiąjį Vilniaus Vakarų aplinkkelio etapą buvo iškilusi grėsmė, kad jam nebus skirta Europos Sąjungos parama. Projektas buvo pradėtas, tačiau dar po dvejų metų darbų Europos Komisija nebuvo pateikusi sprendimo, kad finansuos statybas. Sprendimas projektui skirti 84,06 mln. eurų priimtas tik šių metų vasarą.
Vilniaus Vakarinio aplinkkelio tiesimas buvo pradėtas 2009 m., antrasis etapas prasidėjo 2011 m., o trečiasis - pernai liepą.
Aplinkkelis sujungė tarptautinį transporto koridorių Kijevas-Minskas-Vilnius-Klaipėda su Vilniaus-Panevėžio magistrale.