1,5 tūkst. tonų sveriantis reaktorius Erlėnuose įstrigo sekmadienio vakarą, nes krovinio nepavyko išjudinti žvyruotame kelyje, kurio būklė buvo suprastėjusi po liūčių. Kadangi saugumo sumetimais, kroviniui judant, jo kelyje laikinai atjungiamas elektros tiekimas, jam įstrigus, dalis Erlėnų gyventojų buvo likę be elektros.

„Istorinė kelionė niekaip neįveikė žemaitiško žvyrkelio, krovinys įstrigo ilgam, nes kelias nebuvo paruoštas. Žmonės su vaikais ilgam liko be elektros ir jau darosi pikta dėl nemokšų darbo“, – redakcijai rašė įstrigusio krovinio nuotraukomis pasidalijęs vietos gyventojas.


Kaip Delfi informavo „Orlen Lietuva“ atstovė spaudai Kristina Gendvilė, krovinys buvo įstrigęs nuo sekmadienio vakaro iki pirmadienio 2 val. nakties.

Kelią sutvirtinus metalo lakštais, krovinį gabenantį sąstatą pavyko išjudinti. Jis pavažiavo kelis šimtus metrų ir buvo sustabdytas – kelionės nuspręsta nebetęsti dėl tvyrojusio rūko. Išjudinus krovinį, buvo atstatytas ir elektros tiekimas gyventojams.


Siekiant kuo mažiau trikdyti eismą ir gyventojų kasdienybę, „Orlen Lietuva“ reikmėms skirtas reaktorius gabenamas tik naktimis, tad vėl pajudėti suplanuota pirmadienio vakarą.

„Sprendimas šiąnakt nebevažiuoti buvo priimtas dėl krovinio ir gabenančios komandos saugumo. Šį vakarą krovinys turi pajudėti ir atvažiuoti iki Skuodo aplinkkelio, ten stoti dienos poilsiui“, – sakė K. Gendvilė.

Siekiant neatsilikti nuo suplanuoto grafiko, šiuo metu perplanuojamas maršrutas: „Nuo Skuodo krovinys turėjo važiuoti iki Aleksandrijos, ten stoti dienai ir važiuoti iki Židikų. Bet dabar bandoma sudėlioti grafiką taip, kad pavyktų Aleksandrijos poilsio aikštelę eliminuoti ir važiuoti 32 km tiesiai iki Židikų.“

Pasak „Orlen Lietuvos“ atstovės, vėliausia numatyta data, kada reaktorius turi pasiekti Mažeikių gamyklą yra rugpjūčio 20 d., tačiau įmonė tikėjosi jo sulaukti jau 18 d. Eliminavus sustojimą Aleksandrijoje, tai padaryti vis dar pavyktų.

Tikisi daugiau nebestrigti

Anot K. Gendvilės, daugiau tokių nenumatytų sustojimų kaip Erlėnuose būti neturėtų, kadangi visas tolimesnis krovinio maršrutas driekiasi asfaltuotais keliais.

„Pati sudėtingiausia atkarpa buvo naktį iš šeštadienio į sekmadienį. Reikėjo važiuoti per didelę daubą su 8 proc. įkalne, trys vilkikai traukė iš priekio ir vienas stūmė iš galo, bet viskas vyko sėkmingai“, – pasakojo „Orlen Lietuvos“ atstovė.

Kelionę iš Klaipėdos uosto „Orlen Lietuvai“ skirtas įrenginys pradėjo rugpjūčio 5 d. ir iš viso jis bus gabenamas 145 kilometrus, vidutiniu 3 km/h greičiu.

Įstrigęs reaktorius

Italijoje pagamintas technologinis įrengimas Klaipėdos jūrų krovinių kompanijoje „Bega“ buvo iškrautas iš jį atgabenusio laivo ant 88 ašinių linijų modulinių priekabų. Istorinį logistinį projektą – beveik 1500 tonų sveriančio krovinio transportavimą iš Klaipėdos į Mažeikių rajoną – įgyvendina kompanija „Mammoet“. Kartu su transporto priemone krovinys sveria apie 2200 tonų, transporto priemonės su kroviniu ilgis sieks 93 metrus, aukštis – 10,5 metrų, o plotis – 6,5 metrų.

Didžiausio krovinio šalies istorijoje iškėlimas, „Orlen Lietuva“ reaktorius
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (28)