Kol jachtklubas Smiltynėje buvo rekonstruojamas, vienintelė vieta jachtoms stovėti Klaipėdoje buvo Pilies uostas. Pastaraisiais metais lietuviai pramoginių laivų įsigyja vis daugiau – čia nuolat laikoma apie pustrečio šimto laivų, per vasarą uostamiestį aplanko dar apie 1000 svečių.
„Kruizinių terminalą mes praplėtėme, ten laivų skaičių padidinome – jeigu to nebūtume inicijavę ir padarę atskirą uostelį kruiziniam terminale, be abejo tai būtų tapę problema“, – teigė AB „Klaipėdos laivų remontas“ generalinis direktorius Alvydas Butkus.
Į Klaipėdos savivaldybės ir privačios bendrovės perpus valdomą Smiltynės jachtklubą investuota beveik 15 milijonų litų, juos skyrė Europos Sąjunga. Dviejuose rekonstruotuose baseinuose galės švartuotis 65 laivai – tiek, kiek ir anksčiau.
Jachtklubo savininkai norėjo sutvarkyti ir trečiąjį baseiną, kuriame galėtų būti įrengta dar 40 vietų laivams švartuoti. Tačiau šiems darbams atlikti galėjo gauti daugiausiai 7 mln. litų – reikėtų dvigubai daugiau, nes čia vien sutvarkyti krantines nepakanka – reikėtų statyti naują bangolaužį.
Nesuremontuotas liko ir viešbutis, tačiau tikimasi, kad tai audrų užgrūdintų buriuotojų neatbaidys. Pagal finansavimo sąlygas numatyta, kad per trejus metus Smiltynės jachtklube turėtų apsilankyti 200 tūkstančių žmonių.
„Pastatai yra privačios nuosavybės ir tai nėra Klaipėdos savivaldybės nuosavybės. Tačiau, jeigu dėl viešbučių, tai Klaipėdos miestas yra pasirengęs buriuotojus apnakvindinti, užtikrinant šių jachtų apsaugą“, – sakė Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Alina Velykienė.
Artimiausiu metu tikimasi parinkti Smiltynės jachtklubo operatorių, o pirmuosius laivus priimti – nuo birželio pradžios.