„Sveikinu visus bananų respublikos gyventojus, turinčius dviratį, su naujai priimtomis Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisomis. Nuo šiol jūs turėsite važinėti dienos metu su įjungtomis dviračio šviesomis arba šviesą atspindinčia liemene bet kuriuo keliu važiuojamąja dalimi. Tamsoje turėsite važiuoti ir su liemene, ir su šviesomis iškart“, - rašoma Lietuvos dviratininkų bendruomenės (LDB) pranešime spaudai.
Anot jo, galėsime didžiuotis unikaliais sprendimais pasaulyje.
„Niekas niekada nepateikė jokių tyrimų, išvadų ir įrodymų, kad dviratininkai Lietuvoje tapo nematomi ir kad jiems reikia lempų ir liemenių dieną. Tokio reikalavimo nėra niekur kitur pasaulyje. Kiek girdėjau, daugybė žmonių žada tokio įstatymo nesilaikyti. Kam reikalingas toks įstatymas ir kaip vadinti tokią įstatymų priėmimo tvarką mūsų šalyje? Man tai atrodo nenormalu ir pasibaisėtina. Įdomu, kiek dar įstatymų kitose gyvenimo srityse priiminėjami tokiu būdu? Nors sakoma, kad geriau nežinoti kaip priiminėjami įstatymai ir daroma dešra, aš linkiu jums tai žinoti ir atitinkamai įvertinti visus šios istorijos kaltininkus ir politikus“, - pranešime piktinasi LDB vadovas Linas Vainius.
Nepaisant dviratininkų protestų šis įstatymas buvo priimtas Seime ir jį pasirašė prezidentė.
Pranešime primenama, kad 2011 m. vasaros gale tuometinio susisiekimo ministro liberalo Eligijaus Masiulio visuomeninio patarėjo Stasio Brundzos pastangomis minėto įstatymo pataisa, kurioje nurodoma, kad važiuojant važiuojamąja kelio dalimi dviračio vairuotojas privalo dėvėti šviesą atspindinčią liemenę arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas. Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas, dviračio vairuotojas privalo dėvėti šviesą atspindinčią liemenę.
Iki šiol galiojo įstatymo nuostata kaip visoje Europoje, kad dviratininkai turi važiuoti su šviesomis tik tamsoje arba esant blogam matomumui.
Pasak pranešimo, Lietuvos dviratininkų bendrija ir kitos dviratininkų organizacijos per 2011-2012 m. parašė laiškus ir raštus tuometiniam premjerui ir dviratininkui Andriui Kubiliui, Seimo pirmininkei, Seimo nariams ir atsakingam komitetui dėl šios pataisos nepagrįstumo ir siūlė palikti iki šiol galiojusį normalų reikalavimą, kad šviesų arba liemenių, arba vietoj jų drabužių su prisegtais atšvaitais užtenka tik tamsoje.
Asociacijų ir organizacijų siūlymas grįžti prie dviratininkams svarbios pataisos peržiūrėjimo liko be atsako.
2013 m. birželio mėn. nepritariantys šioms pataisoms dviratininkai ir organizacijos kreipėsi į Prezidentę su prašymu vetuoti naująją dienos šviesų ir liemenių pataisą ir palikti galioti ankstesnį įstatymo straipsnį, kuris buvo normalus ir pakankamas.
„Tačiau, nors suprantant, kad pataisa nereikalinga ir nelogiška, o Susisiekimo ministerija neturi jokio pagrindimo, Prezidentė įstatymą pasirašė nevetavusi, neses kiti svarbūs įstatymo straipsniai, pavyzdžiui, dėl teisių išdavimo jauniems vairuotojams, turi įsigalioti nedelsiant.
Taip vieno žmogaus ir kelių jam nuolaidžiavusių Seimo narių nepagrįsto įgeidžio dėka visi Lietuvos dviračių naudotojai tapo šios situacijos įkaitais“, - rašoma pranešime spaudai.
Primenama, kad pagal statistiką Lietuvoje apie 50 procentų namų ūkių turi bent vieną dviratį ir visiems galios ši įstatymo pataisa.