Prognozė paskelbta po to, kai Danijos laivybos kompanija „AP Moller-Maersk“ atskleidė, kad pradėjo nukreipti eismą nuo didžiausios Didžiosios Britanijos konteinerių uosto Filikstou, esančio rytinėje Anglijos pakrantėje.
Didžiausia pasaulyje laivybos kompanija nukreipia konteinerinius laivus į kontinentinius uostus, tokius kaip Roterdamas ir Antverpenas, prieš perkeldami krovinius į smulkesnius laivus, kad šie juos nugabentų į JK.
„Spūstys apskritai tęsis dar šešis ar devynis mėnesius“, – naujienų agentūrai AFP sakė Britanijos uostų tarnybos politikos direktorius Markas Simmondsas.
„Konteinerių uostuose spūstys, jos beveik visame pasaulyje. Blogesnė nei JK padėtis susiklosčiusi žemyninėje Europoje, ji daug blogesnė Kinijoje ir JAV“ negu Didžiojoje Britanijoje, pridūrė jis.
Atsigaunančios po koronaviruso pandemijos ekonomikos šiuo metu šiuo metu kuria didėjančią paklausą, o pasiūla nespėja jos padengti.
Jungtinė Karalystė taip pat kenčia dėl sparčiai augančių energijos kainų, prekių trūkumo, variklių degalų tiekimo problemų ir didėjančio sunkvežimių vairuotojų trūkumo. Ekspertai kaip priežastį nurodo griežtesnę imigracijos kontrolę po „Brexito“ ir COVID-19 pandemiją.
M. Simmondsas paneigė žiniasklaidos pranešimus, kad artėjant Kalėdoms uostų krizė gali sukelti šventinių prekių ir žaislų trūkumą.
Anot eksperto, „mažai tikėtina“, kad susiklosčiusi situacija „turės didelės įtakos kalėdinių prekių pristatymui“, nes tam dar yra laiko.
„Rugsėjis ir spalis yra laikotarpis, kai žmonės pradeda pildyti savo krepšelius kalėdinėmis prekėmis“, – sakė M. Simmondsas.
„JK uostai jau ilgiau nei metus dirba kiaurą parą, kad su konteinerių spūstimis būtų susitvarkyta“, – pridūrė jis.
Per Filikstou uostą perkraunama šiek tiek daugiau nei trečdalis Britanijoje transportuojamų krovinių konteinerių.
Didžiojoje Britanijoje pristigus sunkvežimių vairuotojų, šis uostas buvo vienas iš labiausiai apkrautų pasaulyje.