Nepavyzdingų keleivių skaičiai – auga


Pasak „Getjet Airlines“ aviacijos saugumo vadovo Vytauto Akstino, Tarptautinės oro transporto asociacijos duomenimis, 2022 metais bendras nepaklusnių keleivių skaičius pasaulyje išaugo bene dvigubai.

„Iš tų nepaklusnių keleivių, didžioji dauguma yra rūkantys keleiviai, o iš tų rūkančių keleivių, didžioji dauguma yra rūkantys elektronines cigaretes. Tai yra viena iš priežasčių, kodėl tie bendri skaičiai išaugo“, – teigė jis.

Taigi, ratas apsisuko ir istorija kartojasi – juk dar 1970-1971 metais stiuardesės ir stiuardai nuolat skundėsi dėl keleivių rūkymo orlaiviuose. Pasak V. Akstino, kodėl ir kuo pavojingos įprastos cigaretės – turbūt visiems yra aišku, tačiau tokią pačią žalą, jo teigimu, daro ir elektroninių cigarečių rūkymas lėktuve.

„Tai yra gaisro pavojus. Tai yra viena pagrindinių grėsmė orlaivyje, dėl to rūkyti čia yra draudžiama. Salone, matomose vietose, keleiviams yra nuolatinis ženklas, jog orlaivyje rūkyti yra draudžiama, skrydžio metu ir prieš skrydį yra kelis kartus pakartojama keleiviams, jog skrydyje rūkyti yra griežtai draudžiama“, – aiškino jis.

Tiesa, pasak pašnekovo, retas keleivis pradeda rūkyti tiesiog salone.

„Ieškoma nuošalesnių vietų, o tos nuošalesnės vietose reguliariuose civiliniuose orlaiviuose yra tualetai priekyje ir orlaivio gale, todėl keleiviai, dažniausiai, užsidegti cigaretę arba užsirūkyti elektroninę cigaretę pasirenka būtent orlaivių tualetuose“, – tvirtino V. Akstinas.

Lėktuvo tualetas

Šalia draudžiamojo ženklo – peleninė


Pasižvalgius orlaivyje galima pastebėti, jog ant minėtų tualetų durų taip pat yra matomas ženklas, signalizuojantis apie draudimą rūkyti. Vis dėlto, šypseną kelia tai, jog šalia tokio ženklo – įmontuota ir peleninė.

„Taip istoriškai susidėliojo, kad orlaivių parke visame pasaulyje daug orlaivių yra pagaminta dar prieš draudimams įsigaliojant ir toks sprendimo būdas tiesiog yra priimtas, kad nepermontuoti brangiai kainuojančių tualeto durų orlaivio salone. Taigi, tiesiog yra užklijuojamas lipdukas, informuojantis, jog peleninėmis naudotis draudžiama ir draudžiama rūkyti“, – pasakojo „Getjet Airlines“ aviacijos saugumo vadovas.

V. Akstino teigimu, orlaivių tualeto viduje, jo lubose yra įmontuotas jautrus dūmų ir garų detektorius, kuris pajunta ir elektroninių cigarečių išgaunamus dūmus.

„Galiu patvirtinti, kad tiek įprastinių cigarečių dūmus, tiek elektroninių cigarečių dūmus arba garus detektoriai aptinka puikiai, bet aš nenuvertinčiau ir žmogiškojo veiksnio, nes, dar prieš suveikiant detektoriui, keleiviai arba įgulos nariai dažnai tiesiog užuodžia rūkalus ir ima reaguoti į susidariusią situaciją“, – teigė jis.

Tiesa, lėktuvuose vyrauja specifinė erdvė, kurioje oras cirkuliuoja pirmyn ir atgal, o tai reiškia, kad, jeigu vienas žmogus užsirūko – rūko kone visi.

„Galbūt tiesiog rūkantieji pervertina ir oro vėdinimo sistemas. Taip, jog yra stiprios, jos yra galingos, bet rūkant, galiu patvirtinti, tiek įprastas, tiek elektrines cigaretes tualete – vis dėlto, kvapas tikrai eina ir užsiuodžia puikiai“, – teigė V. Akstinas.

Kai situacija darosi nebekontroliuojama – svarbu imtis tam tikrų veiksmų, o juos oro linijos tikrai vykdo, tad, jeigu, vis dėlto, kyla noras skrydžio metu užsirūkyti – pagalvokite ir apie to pasekmes.

„Avia kompanijos veda juoduosius keleivių sąrašus ir iš keleivio teisminiu būdu būtų išieškomos visos patirtos išlaidos dėl neplanuoto nusileidimo“, – teigė pašnekovas.

Visą reportažą rasite LNK portale: