Tiesa, šis sąrašas dar nėra galutinis, kadangi jis keičiasi dėl sumažinto finansavimo, rašo "Lietuvos rytas".

Lenkiją su Suomija per tris Baltijos šalis, sujungsiančios geležinkelio vėžės statyba į šį sąrašą pateko dar 2004 metais.

Šiuo metu ES pirmininkaujanti Austrija mano, kad svarbiausių projektų sąrašą reikėtų sumažinti nuo 30 iki 5-6.

Mat šiems projektams nuo 20 mlrd. eurų iki 6,8 mlrd. eurų sumažintas finansavimas.

Tiesa, parama "Rail Baltic" geležinkelio linijai gali būti skirta. Mat lėšos gali būti skiriamos tiems projektams, kuriems jau paskirti įgyvendinimo koordinatoriai.

Europos Komisija (EK) ketverių metų kadencijai "Rail Baltic" projekto įgyvendinimo koordinatoriumi paskyrė čekų kilmės buvusį euroko-misarą Pavelą Teličką.

Tuo tarpu elektros tilto projektui EK koordinatoriaus nėra paskyrusi, todėl finansavimas šiam projektui nebus skiriamas.

"Rail Baltic" europinės vėžės statybai Baltijos valstybėse ir Lenkijoje reikės 3,93 mlrd. eurų. Vien tik Lietuvos teritorijoje ES parama linijos statybai gali siekti 800 mln. eurų. Geležinkelio ruožas nuo Varšuvos iki Kauno turėtų būti užbaigtas 2010 metais, o nuo Kauno iki Talino - 2016 metais.

Galutinį sąrašą dar turėtų patvirtinti Europos parlamentas. Tai nutiks ne anksčiau kaip gegužę arba birželį.

Šaltinis
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją