„Susisiekimo ministerija pateikė įstatymo projektą, kuriam pritarė Vyriausybė ir kuriam Seime po pateikimo buvo pritarta. Mes siūlome atsisakyti nuostatos, kad po dvejų metų vairuotojai – stažuotojai privalomai už savo pinigus turėtų eiti dar kartą į privačius mokymo centrus, kuriuose išklausę kursus galėtų jau gauti nuolatinius vairuotojų pažymėjimus, - sako E. Masiulis. - Jis (įstatymo projektas - DELFI) yra Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitete be jokių priežasčių įkištas į stalčių ir šiandien aš kreipiausi į Seimo pirmininką poną Gedvilą, prašydamas jį inicijuoti šito įstatymo priėmimą, nes Seimas, neišreiškęs valios, mūsų įstatymo projektą įdėjo į stalčių ir tada buvo tiktai nukelta data, tai yra ankstesnio įstatymo įsigaliojimas.“
Šiuo metu vairuotojai, kurie jau važinėjo dvejus metus, nuolatinius vairuotojų pažymėjimus gali gauti iki sausio 1 d.
„Ministerijos įsitikinimu, versti žmogų, jeigu jis dvejus metus vairavo, nepažeisdamas Kelių eismo taisyklių, eiti ir mokėti dar papildomai didelius pinigus už tai, kad jis gautų nuolatinį vairuotojo pažymėjimą, yra žmonių apiplėšimas. Todėl aš manau, kad Seimas turėtų dar gruodžio mėnesį priimti šios Vyriausybės pateiktą įstatymo projektą, - teigia E. Masiulis. - Seime buvo nepritarimas ministerijos pozicijai, bet jis nebuvo išreikštas jokiu balsavimu, o buvo pasinaudota visokiomis vingriomis procedūromis ir be jokio paaiškinimo, jis toliau Seime yra nesvarstomas.“
“Mūsų skaičiavimais, tokių kursų kaina gali siekti 600-700 litų. Tai klausimas yra toks, kodėl žmones prievartauti, kada jie eina pirminius kursus ir moka didelius pinigus, kad galėtų išlaikyti egzaminus ir gauti vairuotojų pažymėjimus, jeigu jie dvejus metus sąžiningai elgėsi ir vairavo pagal Kelių eismo taisykles, nepadarė jokių pažeidimų, per prievartą dar juos siųsti į papildomus kursus?“, - piktinosi jis.
Laikinai ministro pareigas einantis E. Masiulis priminė, kad Susisiekimo ministerijos parengtame įstatymo projekte numatyta, kad kvalifikaciją turėtų kelti tik tie vairuotojai – stažuotojai, kurie per dvejus metus padarė šiurkščių Kelių eismo taisyklių pažeidimų.
„Jeigu visgi įstatymas nebūtų priimtas, ministro įsakymu turi būti patvirtinta tvarka, kad ši kursų organizavimo teisė turėtų būti suteikta visoms vairavimo mokykloms, kurios atitinka nustatytus kriterijus, o ne kurti monopolines sistemas, kurios turės labai rimtą biznį“, - sakė jis.
Anot jo, ankstesnis tokių mokyklų aprašas buvo atšauktas, nes įstatymo įsigaliojimo terminas nukeltas į 2013 m. sausio 1 d.
Susisiekimo ministerijos duomenimis, šiuo metu Lietuvoje yra apie 250 vairavimo mokyklų.