„Vystomės ten, kur gauname optimaliausias sąlygas. Šiuo atžvilgiu Šiauliai tikrai atrodo patraukliai. Žiūrėsime, kokias žemės suteikimo, darbuotojų mokymo subsidijas bus galima gauti, ir lyginsime jas su kitomis šalimis“, - BNS teigė „Avia Solutions Group“ valdybos pirmininkas Gediminas Žiemelis.
Vėliau bendrovė patvirtino, kad ji svarsto galimybes Šiauliuose steigti „FL Technics“ lėktuvų remonto ir dažymo angarus bei aviacijos techninių specialistų mokymų centrą.
Šiaulių meras Justinas Sartauskas sakė, kad bendrovė jau kalbėjo su savivaldybės įmone Šiaulių oro uostas, apžiūrėjo jos teritoriją, kur siekia gauti 3 hektarų ploto sklypą.
„Jie mato, kad dalį teritorijos iš oro uosto galėtume paskirti jiems. Jų tikslas ir paieškos objektas buvo remontuoti lėktuvus, kurie remontuojami apie dvi savaites, ir kitas angaras - lėktuvų dažymas“, - BNS sakė J. Sartauskas.
Anot jo, įmonė taip pat svarsto iš Vilniaus į Šiaulius perkelti pilotų rengimo centrą. Tačiau „Avia Solutions Group“ paneigė šią informaciją.
„Joks pilotų rengimo centro („Baltic Aviation Academy“) perkėlimas iš Vilniaus nėra numatytas“, - BNS sakė įmonės atstovas Rimantas Zagrebajevas.
„Jų noras buvo išreikštas, kad visas žvalgybas ir galimybes turėtume išsinagrinėti iki kitų metų balandžio. Tokiu atveju jie stipriai mąstytų ateiti ir būtų tikimybė, kad mieste iš pradžių būtų sukurta ne mažiau kaip 200 darbo vietų, o vėliau jų skaičius išaugtų iki 500“, - komentavo Šiaulių meras.
J.Sartausko teigimu, dėl „Avia Solutionos Group“ ketinimų ketinama sukurti darbo grupę, kurioje būtų ir krašto apsaugos specialistų, kariškių.
„Yra tikrai nemažai problemų. Prašysim, kad į darbo grupę įeitų ir Krašto apsaugos ministerijos arba Karinių oro pajėgų atstovas, nes reikės derinti daug klausimų su karinėmis oro pajėgomis, ypač NATO misija, kad neprieštarautų, kad tokia bazė atsirastų“, - kalbėjo meras.
Pasak jo, taip pat gali tekti skubos tvarka parengti detalųjį planą, išspręsti elektros tiekimo klausimą.
Krašto apsaugos ministras Juozas Olekas BNS trečiadienį sakė, kad ministerijos specialistai ketina gilintis į šiuos planus.
„Mes gavome tokią informaciją, kad yra toks siekis ar siūlymas. Kiek žinau, Šiaulių meras siūlo sudaryti darbo grupę, ar galima tokia statyba ir tokia veikla, ar ne, ir į ją taip pat kviečia dalyvauti Krašto apsaugos ministerijos žmones. Daugiau informacijos neturiu. Kai mes padirbėsime, išanalizuosime, tada ir bus galutinis atsakymas“, - kalbėjo ministras.
Šiaulių valdžia spalio pradžioje nutraukė sutartį su prieštaringų vertinimų sulaukusia bendrove „Rail Skyway Systems“, kuri sklype greta oro uosto ketino įrengti styginio transporto laboratoriją ir bandomąją trasą ir kurios akcininkai yra du Maskvos gyventojai.
Lėktuvų aptarnavimo įmones - „FL Technics Line“ ir „FL Technics Ulyanovsk“ - Rusijoje turinti „Avia Solutions Group“ nemažai dirba šioje šalyje, kur kartu su korporacija „Rostec“ Maskvos Ramenskojės oro uoste įgyvendina 10,2 mlrd. rublių (apie 683,5 mln. litų šios dienos kursu) vertės plėtros projektą. Be to, gegužę grupė laimėjo 1 mln. litų vertės Rusijos Saransko oro uosto galimybių studijos ir verslo plano parengimo konkursą.
Šiemet birželio pabaigoje 32,01 proc. „Avia Solutions Group“ akcijų valdė bendrovė „ZIA Valda Cyprus“, 13,74 proc. - Vaidas Barakauskas, 8,36 proc. - „Harberin Enterprises“, 7,55 proc. - „Indeco: Investment and Development“, 7,55 proc. - Lenkijos ING fondas.
„Avia Solutions Group“ akcijos kotiruojamos Varšuvos vertybinių popierių biržoje.