Praėjusiais metais Kaune įvyko šešiolika įskaitinių eismo įvykių, kuriuose dalyvavo motociklai. Kad ir kaip būtų skaudu, juose sužeista net keturiolika motociklininkų ir du su jais vykę keleiviai.
Šiųmetis atšilimas taip pat nepateikė džiugesnių perspektyvų.
Per vieną dieną (balandžio 13-ąją) Kaune įvyko dvi motociklininkų avarijos, kuriose prireikė greitosios medikų pagalbos. Beje, pastarosios nelaimės viena po kitos įvyko vos per valandą.
Tądien, apie 15.30 val., Vytauto prospekte ties 20-uoju namu iš priekio atvažiavęs sportinis motociklas rėžėsi į kairėn pusėn sukusį “Volkswagen Jetta” markės automobilį. Iškart po incidento tiek mašinos vairuotoja, tiek ir motociklininkas vienbalsiai tikino įvykio metu nesusižeidę, vis dėlto kiek vėliau greitosios pagalbos medikų brigada atvyko motociklą vairavusio 31-erių metų Algirdo Siručio prašymu. Pastarasis pasijuto blogiau tik praėjus pusvalandžiui po nelaimės ir visiškai suprantamu momentu - kai policijos pareigūnai nustatė, kad ant jo vairuotos dviratės transporto priemonės uždėti valstybiniai numeriai iš tikrųjų priklauso senam rusiškam sunkvežimiui, o visi identifikaciniai numeriai neatpažįstamai sunaikinti. Negana to, vyriškis neturėjo teisės vairuoti motociklą.
Tuo tarpu vos po pusvalandžio K.Baršausko gatve važiavęs “Suzuki SV 650” markės motociklas taip pat neapsiėjo be susidūrimo. Jį vairavęs 22-ejų metų Vitalijus Reinikovas nepakluso pareigūnų reikalavimui sustoti ir mėgino sprukti nuo teisėsaugininkų pro prekybos centro “Molas” automobilių stovėjimo aikštelę. Vis dėlto tokie kėslai kaipmat nuėjo perniek - motociklo vairuotojas, nepasirinkęs saugaus greičio, rėžėsi į ta pačia kryptimi sukusį lengvąjį automobilį “Mercedes-Benz 190”. Akivaizdu, kad dingstis sprukti nuo policijos pareigūnų vaikinui buvusi pakankamai svari - jis taip pat neturėjo teisės vairuoti motociklą.
Blogiausia, kad motociklininko veiksmai kur kas skaudžiau paveikė ne jį patį, o už nugaros sėdėjusią 27-erių metų keleivę Meidą Navalinskienę. Moteriai prireikė medikų apžiūros, todėl greitosios pagalbos automobiliu ji nedelsiant buvo nuvežta į gydymo įstaigą.
Reiduose - maksimalios pajėgos
Kauno miesto vyriausiojo policijos komisariato Viešosios policijos Eismo priežiūros tarnybos viršininkas Alfonsas Tarasevičius patikino, kad teisėsaugininkai šiuo metu turi susidarę tvirtą nuomonę ne tik apie motociklininkus, bet ir apie motorolerių vairuotojus. Apie tai byloja ir neseniai parengtas priemonių planas, pagal kurį ketinama pradėti kovą su nesiliaujančiais Kelių eismo taisyklių pažeidėjais. Negana to, numatytoms prevencinėms priemonėms bus pasitelktos maksimalios policijos pajėgos - netrukus į gatves turėtų išriedėti galingi tarnybiniai BMW markės motociklai, o prie Kauno Eismo priežiūros tarnybos pareigūnų prisijungs apskrities teisėsaugininkai ir iš Vilniaus atvyksiantys Eskortavimo rinktinės ekipažai.
“Žinome, kad tam tikrose miesto vietose vakarais ir netgi naktimis yra rengiamos tariamos motociklininkų tarpusavio lenktynės, o tokiu būdu yra trikdoma gyventojų ramybė bei keliamas pavojus kitiems eismo dalyviams. Jau dabar galima tiksliai pasakyti, kad nuo balandžio iki spalio mėnesių mieste bus vykdomos reikiamos priemonės tokiems pažeidėjams išaiškinti bei užkardyti akivaizdžiai gresiančias nelaimes”, - sakė A.Tarasevičius.
Pasak pareigūnų, šiltuoju metų laiku bus kreipiamas ypatingas dėmesys į motociklininkų susibūrimo vietas. Ketinama akylai stebėti pastarųjų eismo dalyvių veiksmus ir nuodugniai tikrinti jų dokumentus, atkreipiant dėmesį, ar transporto priemonė nėra vogta ir, ar jos vairuotojas turi teisę vairuoti motociklą. Lygiai taip pareigūnai sako tikrinsią ir į gatves išriedančius motorolerius, mat jie taip pat neretai važinėja be jokių dokumentų, o prie vairo sėda vaikai, pagal savo amžių neturintys teisės to daryti. Taip pat atkreiptinas dėmesys į tai, jog motorolerių savininkai dažnai išima greičio ribotuvus ar kitaip juos perdirba, o tai leidžia išvystyti gerokai didesnį greitį nei maksimalus leistinas - 45 kilometrai per valandą.
Pažeidimai - įvairūs
Rodydamas prevencinių priemonių planą, A.Tarasevičius atkreipė dėmesį, kad jame yra numatytas tikslus grafikas, kuriomis dienomis pareigūnų desantas mesis į gatves tikrinti kelių ereliais neretai tituluojamų motociklininkų. Reikia pripažinti, kad tai turėtų duoti atitinkamus rezultatus, mat pareigūnai žada darbuotis vakarais ir netgi naktimis kone iki paryčių.
Paprašytas išvardyti dažniausius motociklininkų daromus pažeidimus, A.Tarasevičius pripažino, kad lengviau būtų pasakyti tai, ko jie gatvėse nepažeidžia: “Prie galingų motociklų vairų sėdantys jaunuoliai dažnai netgi įžūliai viršija greitį, neturi teisės vairuoti tokias transporto priemones, nedėvi šalmų, chaotiškai rikiuojasi iš vienos eismo juostos į kitą, išvažiuodami iš šalutinių kelių nepraleidžia važiuojančiųjų pagrindiniu, o kartais netgi nepaiso raudonų šviesoforų signalų”.
Pareigūnai šypteli sakydami, kad anksčiau tarp vairuotojų sklandydavo pašaipos, esą savaitgaliais važinėtis blaiviam nebemadinga. Tuo tarpu dabar šį posakį galima perfrazuoti motociklininkų nenaudai: važinėtis su šalmu taip pat nestilinga, tačiau pareigūnai įspėja, kad ant galvos užrišta skarelė arba akiniai nuo saulės anaiptol neatstoja šalmo.
Amžiaus riba
Eismo priežiūros tarnybos pareigūnai pastebi, kad ypač dažnai užmirštama sąlyga, kad vairuoti motociklus, kurių galia didesnė nei 25 kW (34 AG), leidžiama tik asmenims, turintiems ne trumpesnę nei dvejų metų mažesnės galios motociklų vairavimo patirtį ir, be abejo, tik turint A kategorijos vairuotojo pažymėjimą.
Lygiai taip pat pareigūnai įspėja, kad Kelių eismo taisyklėse aiškiai sakoma, jog dviračiais važiuoti keliais leidžiama asmenims ne jaunesniems nei dvylikos metų, o jei jie yra išklausę papildomą mokymo kursą ir turi mokyklos išduotą pažymėjimą - nuo dešimties. Tuo tarpu prie motorolerio vairo gali sėsti tik penkiolikos sulaukę paaugliai ir vyresni, tačiau jie vis tiek privalo turėti mokymo įstaigos išduotą dokumentą, patvirtinantį, kad yra išmokę Kelių eismo taisykles.
“Gyvenamojoje zonoje dviratininkų amžius nėra ribojamas, todėl norėtųsi atkreipti ir tėvelių dėmesį, kad šie bent kiek atidžiau stebėtų savo atžalas ir domėtųsi, kur vaikai važinėjasi dviračiais. Juk pastarųjų dienų įvykiai, kai skaudžių avarijų kaltininkais bei nukentėjusiaisiais gatvėse tampa būtent dviratininkai, akivaizdžiai įrodo, kad vaikams dėmesio gerokai stokojama”, - sakė A.Tarasevičius.