Pajėgumų skyrimo perpildytoje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje prioriteto taisyklės praėjusią savaitę patvirtintos susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus įsakymu, pranešė Susisiekimo ministerija.
„Naujomis prioriteto taisyklėmis siekiame užtikrinti, kad būtų teikiamos valstybei svarbios keleivių vežimo paslaugos ir skatinamas krovinių vežimas geležinkelių transportu bendroje Europos Sąjungos erdvėje. (...) Šios taisyklės vienodai skatins visas geležinkelio įmones savo veiklą planuoti atsižvelgiant į valstybės tikslus“, – pranešime sakė J. Narkevičius.
Lietuvoje pernai buvo atlikta geležinkelių sektoriaus reforma – įgyvendintas vadinamasis ES ketvirtasis geležinkelių teisės aktų paketas. Nuo praėjusių metų pabaigos už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymą, priežiūrą, plėtrą bei esmines funkcijas – pajėgumų skyrimą bei užmokesčio už naudojimąsi geležinkelių infrastruktūra nustatymą ir surinkimą – yra atsakinga bendrovė „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“.
Pasak šios bendrovės generalinio direktoriaus Karolio Sankovskis, naujosios prioriteto taisyklės suteiks daugiau aiškumo geležinkelių transporto paslaugų rinkos dalyviams, pagal kokius kriterijus suteikiama prieiga prie geležinkelių infrastruktūros.
„Infrastruktūros valdytojo užduotis – užtikrinti, kad Lietuva kuo geriau atitiktų mūsų šalies ir ES teisės aktus bei gerąją ES šalių praktiką. Naujosios prioriteto taisyklės leis konkuruoti dėl pajėgumų visiems rinkos dalyviams ir užtikrins efektyvesnį viešosios geležinkelių infrastruktūros panaudojimą“, – pranešime teigė K. Sankovskis.
Siekdama didinti pralaidumą labiausiai apkrautuose geležinkelio ruožuose, „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ yra pradėjusi antrųjų kelių statybą maršrute Vilnius–Klaipėda, blokuojamųjų postų įrengimą maršrute Radviliškis–Pagėgiai–Klaipėda, kelių atnaujinimo programas.
Investicijos į šias programas iki 2023 metų sieks bent 260 mln. eurų.