Daugiausiai pinigų - „Rail Baltica“

Pranešime spaudai informuojama, kad tokį ES remiamų valstybės projektų sąrašą patvirtino susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Daugiausia lėšų numatoma skirti ES prioritetiniu pripažintam geležinkelio projektui „Rail Baltica“. Bus suprojektuota nauja europinio standarto 1435 mm pločio geležinkelio vėžė ruože Marijampolė–Kaunas bei modernizuojama „Rail Baltica“ geležinkelio linija ruože Kaunas–Šiauliai.

Šiame ruože planuojama modernizuoti esamą plačiąją vėžę, tiesti antruosius kelius, atnaujinti signalizacijos sistemas stotyse. Iš viso ketinama atlikti darbų už 470,4 mln. litų, iš jų 336 mln. litų sudarys ES parama.

Vilnius-Kaunas - 160 km/val greičiu

Teigiama, kad ES parama padės smarkiai pagerinti susisiekimą viename svarbiausių Lietuvos geležinkelio ruožų – kelyje Vilnius–Kaunas. Šis geležinkelio kelias bus rekonstruojamas jį pritaikant greičiui iki 160 km/val.

Pirmiausia numatoma rekonstruoti ruožą Kaunas–Kaišiadorys. Šiame ruože bus rekonstruojamos geležinkelio linijos, atnaujinami seni tiltai ir pralaidos bei statomi nauji, platinama geležinkelio sankasa, sutvirtinami šlaitai. Taip pat bus įrengiamos kompiuterinės centralizacijos, stotyse ir tarpstočiuose keičiami lauko signalizacijos elementai, atnaujinama visuomenės informavimo sistema.

Darbams Kauno–Kaišiadorių geležinkelio ruože reikės 426,8 mln. litų. Jiems atlikti bus suteikta 304,9 mln. litų ES parama.

Kurs logistikos centrus

Remiant ES bus kuriami Lietuvai, kaip tranzito valstybei, svarbūs Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos viešieji logistikos centrai. Numatoma parengti visų šių logistikos centrų techninę dokumentaciją ir sukurti reikiamą infrastruktūrą – nutiesti privažiuojamuosius geležinkelių ir automobilių kelius, įrengti krovininių automobilių stovėjimo aikšteles, kitus infrastruktūros objektus.

Planuojama, kad trijų viešųjų logistikos centrų steigimo darbai kainuos 307,3 mln. litų, o jiems atlikti bus skiriama beveik 220 mln. litų ES parama.

Be minėtų projektų, taip pat numatoma modernizuoti geležinkelio ruožus keliuose Šiauliai–Klaipėda ir Radviliškis–Pagėgiai, Vilniaus ir Kauno geležinkelio aplinkkelius, įrengti bendrą geležinkelio eismo valdymo centrą, atnaujinti infrastruktūros diagnostikos sistemą.

Šie projektai yra įtraukti į valstybės projektų sąrašą, atitinkantį 2007–2013 metų laikotarpio Ekonomikos augimo veiksmų programos prioriteto „Transeuropinių transporto tinklų plėtra“ priemonę „Transeuropinės reikšmės geležinkelio linijų modernizavimas ir plėtra, reikiamos infrastruktūros sukūrimas viešiesiems logistikos centrams steigti“.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją