Rugsėjį į DELFI kreipėsi „Technosvar“ atstovė Julija Polevaja ir teigė, kad su Lietuvos įmone susiginčijo dėl jiems patikėtos įrangos.
„Mes uždraudėme jiems naudoti tą įrangą, nes jai nesuteikiamas garantinis servisas, tačiau ji vis tiek naudojama Lietuvos geležinkeliuose, o tai gali baigtis bėgių griūtimi ir pavojumi traukinių keleiviams“, – teigė ji.
„Vitras-S“ atstovai patvirtino, kad iš tiesų šiuo metų jų dispozicijoje yra Rusijos įmonės „Technosvar“ pagaminta suvirinimo įranga (mobilaus tipo konteineris).
„Tačiau tai nėra vienintelis šiuo metu bendrovės valdomas tokio tipo įrenginys. Minimą įrangą „Technosvar“ mūsų įmonei pristatė įrangos pirkimo-pardavimo sutarties pagrindu. Kadangi įmonė „Technosvar“ yra pažeidusi pirkimo sutarties sąlygas, tarp šalių kilo ginčo situacija, kurios dėl pirkimo sutarties konfidencialaus pobūdžio komentuoti neturime galimybės.
Matydami, kad įmonės „Technosvar“ atstovai kreipdamiesi į redakciją galimai galėjo pateikti melagingą arba visuomenę klaidinančią informaciją, norime paaiškinti, kad įmonės „Vitras-S“ geležinkelio darbams naudojama suvirinimo įranga bėgius virina laikantis aukščiausių gamybos kontrolės standartų“, – pasakojo „Vitras-S“.
Įmonės atstovai dar sakė, kad įranga naudojama turint visus, konkrečiam darbų objektui būtinus leidimus.
„Visas suvirinimo siūles, pažangia įranga patikrina užsakovas ir nešališka trečioji statybos proceso šalis – atestuoti statybos darbų techniniai prižiūrėtojai. Todėl užtikrintai pareiškiame, kad tiek „Vitras-S“ vykdomų darbų procesas, tiek ir pats rezultatas atitinka techninius reikalavimus ir yra saugus naudoti pagal paskirtį.
Apgailestaujame, kad „Vitras-S“ veikloje pasitaikė toks tiekėjas, kuris siekdamas asmeninių nesąžiningų tikslų, naudojasi viešąja spauda klaidindamas visuomenę. Šiuo metu dedame pastangas, kad būtų išspręsta ginčo situacija, o įmonės „Vitras-S“ nesietų jokie teisiniai santykiai su įmone „Technosvar“, – rašoma įmonės atsakyme DELFI.
„Vitras-S“ yra viena didžiausių geležinkelio statybos bendrovių Lietuvoje, savo veiklą vykdanti Lenkijoje bei Latvijoje. Ji yra įmonių grupės „Skinest Rail“, veikiančios Estijoje, Latvijoje, Suomijoje, Kazachstane, Ukrainoje, Rusijoje, Gruzijoje ir Lenkijoje, dalis.
„Sodros“ duomenimis, spalio 2 dieną įmonėje buvo 78 darbuotojai, kuriems mokamų atlyginimų vidurkis rugpjūtį siekė 2272 eurus popieriuje.
Papildyta:
Jau publikavus tekstą, „Technosvar“ atstovai Lietuvoje DELFI pateikė papildomą komentarą, kuriame teigia, kad „Vitras-S“ atsisakymas leisti atlikti įrenginio garantinį servisą, techninę priežiūrą ir būtinus įrenginio apžiūros, parametrų nustatymo ir suvirinimo protokolų koregavimo darbus yra užfiksuotas antstolio surašytame faktinių aplinkybių konstatavimo protokole.
„Papildomai paminėtina, kad to paties faktinių aplinkybių konstatavimo metu buvo užfiksuota, jog geležinkelio bėgių suvirinimo darbai geležinkelio ruože Mažeikiai – v.s. Latvijos Respublika (Rengės kryptis) yra vykdomi atjungus „Technosvar“ įrenginio vidinį kompiuterį, kas yra griežtai draudžiama. Tokiu būdu atliekami darbai kelią grėsmę suvirinimo darbų kokybei, nes neįmanoma fiksuoti ir stebėti suvirinimo darbų parametrų, proceso ir technologijos, todėl tokiu būdu atliekami darbai ir jų rezultatas negali būti sertifikuojami ir laikomi saugiais ir patikimais.
Dar daugiau, faktas, jog „Vitras-S“ geležinkelio bėgių suvirimo darbus vykdo neturėdamas sertifikato dėl kvalifikacinių bandymų dėl sujungimo suvirinimo technologijos atitikimo EN 14587-2:2009 standartui, kas privaloma pagal įrenginio techninius dokumentus bei tarptautinius reikalavimus. Be to, bėgių suvirinimo darbus „Vitras-S“ vykdo neatlikus būtinųjų suvirinimo procesų koregavimo darbų (virinant geležinkelio bėgius naudojama programa, kuri pagal gamintojo nustatymus yra skirta kito tipo geležinkelio bėgių virinimui)“, – rašoma jų laiške.
„Technosvar“ atstovai taip pat pažymėjo, jog dėl minėtų pažeidimų „Technosvar“ ne kartą kreipėsi į „Vitras-S“ su imperatyviu draudimu naudoti įrenginį, į „Lietuvos geležinkelius“, įspėdami juos apie esamą neleistiną ir netoleruotiną situaciją, bei apie „Vitras-S“ vykdomų darbų netinkamą rezultatą, bei tikėtinas neigiamas pasekmes, ir grėsmę visuomenės saugumui, eksploatuojant šią geležinkelio atšaką.
„Tačiau „Vitras-S“ ir „Lietuvos geležinkeliai“, nereaguojant į įspėjimus dėl galimos grėsmės visuomenės saugumui, ir toliau vykdant bei nestabdant darbų, „Technosvar“ prevenciniu ieškiniu dėl galimos žalos kilimo ateityje jau yra kreipęsi į teismą. Be to, apie grėsmę visuomenei pakartotinai buvo informuoti „Lietuvos geležinkeliai“ bei kitos suinteresuotos institucijos. Visi šie aukščiau nurodyti faktai, gali būti patvirtinti „Technosvar“ turimais oficialiais dokumentais, ir kitais įrodymais, kuriuos „Technosvar“ atstovai nedelsiant gali pateikti“, – rašoma jų laiške.