Kartonas šią savaitę bus išvežamas sąstatu, kuriuo iš Ukrainos per Lenkiją į uostamiestį atvežtas grūdų krovinys, BNS trečiadienį pranešė „Grigeo“.
„Tai didžiausias šios žaliavos krovinys nuo karo pradžios, suformavus iki šiol efektyviausią logistikos maršrutą, skirtą žemės ūkio produkcijos ir kariaujančiai šaliai reikalingų žaliavų gabenimui. Popieriui Ukrainoje yra suteiktas strateginės žaliavos statusas“, – teigiama pranešime.
Pasak kartono gamybos įmonės „Grigeo Klaipėda“ generalinio direktoriaus Tomo Eikino, žaliavos tiekimas grupės ir kitiems fabrikams Ukrainoje dabar padidintas kelis kartus.
„Kartono tiekimas Ukrainai atkuriamas nuosekliai, atsižvelgiant į logistikos galimybes. Jei kovo mėnesį galėjome pristatyti iki 100 tonų, tai balandį šias apimtis padidinome iki 150 tonų. Įmonėms Ukrainoje, kurios sugebėjo atkurti savo veiklą bei išreiškė poreikį mūsų kartono produkcijai, jau sulaukė pirmųjų partijų. Radus sprendimus dėl tiekimo geležinkeliu, dabar krovinių apimtis galime didinti kartais“, – pranešime teigė T. Eikinas.
Pirmasis kartono krovinys, skirtas „Mena Pak“ ir kitoms šalies gamybos įmonėms, geležinkeliu į Ukrainą buvo išgabentas liepos pabaigoje. Tąkart grupės vadovas Gintautas Pangonis BNS sakė, jog toks logistikos maršrutas tik bandomas.
Vasario pabaigoje veiklą sustabdžiusi „Mena Pak“ darbą atnaujino gegužę, tačiau dėl sugriautų kelių fabrikas tapo sunkiau pasiekiamas vilkikais.
Kartonas Ukrainoje naudojamas maisto, higienos, prekių pakuotės gamybai ir kitiems šalies poreikiams.
„Grigeo Klaipėda“ per metus kartono gamybai Baltijos šalyse superka ir panaudoja iki 120 tūkst. tonų makulatūros.
Klaipėdos uosto duomenimis, nuo karo pradžios į Klaipėdą iš Ukrainos atvežta apie 136 tūkst. tonų krovinių. Maždaug pusė jų atgabenta geležinkeliu, kita dalis – autotransportu.