Kasmet Naujuosius metus centre atšventę ir į namus miegamajame rajone norintys grįžti žmonės pastebi, kad susimokėti už kelionę išsikvietus pavežėją tenka išties nemažai. Tai lemia didelė paklausa ir ribota pasiūla.
Kaip „Delfi“ komentavo platformos „Bolt“ pavėžėjimo paslaugų operacijų vadovas Lietuvoje Laimonas Jakštys, platforma naudoja sistemą, kuri kiekvieną kartą dinamiškai apskaičiuoja planuojamos pavėžėjimo kelionės kainą atsižvelgdama į tokius veiksnius kaip kelionės trukmė, atstumas, eismo sąlygos, ir panašūs.
„Kaina taip pat skiriasi pagal miestą ir pagal automobilių kategorijas. Vienas iš pagrindinių veiksnių yra ir paklausa bei pasiūla realiuoju laiku – kuo daugiau žmonių automobilį kviečia toje pačioje vietovėje, tuo įkainis didesnis, nes vairuotojų skaičius toje vietovėje yra ribotas“, – „Delfi“ paaiškino L. Jakštys.
Anot jo, dėl numanomos padidėjusios pavėžėjimo paslaugos paklausos Naujųjų metų naktį kelionės kaina gali būti didesnė.
L. Jakštys taip pat sakė, kad aukštos paklausos laikotarpiu „Bolt“ siūlo premijas vairuotojams, kad pikų metu į gatves jų išvažiuotų daugiau.
„Tai leidžia sušvelninti kainų kilimą keleiviams. Nuosaikesnės kainos taip pat reiškia daugiau kelionių vairuotojams, o tai savo ruožtu dar labiau padidina vairuotojų pajamas“, – sakė jis.
Didžiausias srautas – nuo vidurnakčio
Didžiausias besinaudojančių pavežėjų paslaugomis srautas būna po vidurnakčio iki pat šešių ryto, „Delfi“ sakė Kurjerių ir vairuotojų asociacijos vadovas Dalius Rudokas. Anot jo, daug važiuojančių būna ir jau įdienojus sausio 1–ąją, nes kai kurie žmonės būna nusprendę pernakvoti pas draugus.
Pasak pašnekovo, šįmet įkainis, palyginti su įprastu metu, gali kilti ir 2,5 karto, taip pat kils ir minimalus tarifas, nors tai priklauso, kokia bus paklausa.
„Metai metams nelygūs, tai priklauso nuo to, kiek žmonių išeina į miestą, koks būna oras, kiek vairuotojų tuo metu yra. Yra buvę metų, kai platformos tikėjosi labai didelės paklausos, padidino tarifus, o vairuotojai stovėjo be darbo“, – „Delfi“ komentavo D. Rudokas.
Dažniausiai per Naujuosius važiuojama iš Vilniaus centro į miegamąjį rajoną.
„Daug kas vyksta į miestą, koncertus, šventes, vakarėlius, leidžia laiką baruose ir restoranuose, tai tiems žmonėms po to reikia grįžti namo ir grįžimas prasideda jau po dvyliktos“, – paminėjo pašnekovas.
Valandinės vairuotojo pajamos esant pakankamam srautui gali siekti 30–40 eurų. Išlaidos vien komisiniam mokesčiui sudaro 30 proc., dar prisideda išlaidos degalams, mokesčiai valstybei, automobilio išlaikymas, tad vairuotojo uždarbis galiausiai gali sudaryti 40 proc. nuo pajamų.
Vilniuje – naktiniai autobusai iki 4–os ryto
Nenorintys plačiai atverti piniginės už pavežėjimą sostinės gyventojai galės sėsti į naktinius autobusus. Kaip anksčiau skelbė Vilniaus miesto savivaldybė, viešasis transportas nuo gruodžio 31 dienos 20 valandos iki sausio 1 dienos 4 valandos bus nemokamas.
Naktį iš gruodžio 31–osios į sausio 1–ąją kursuos šie naktiniai maršrutai tarp 23 val. ir 2 val.: 101N (maršrutas: Saulėtekis – Savanorių pr. – Laisvės pr. – Pašilaičiai), 102N (pakeistos trasos maršrutas: Pilaitė – Žvėrynas – Pylimo g. – Stotis), 103N (maršrutas: Gerosios Vilties st. – Stotis – Didlaukio g. – Santariškės), 104N (maršrutas: Fabijoniškės – Žirmūnai – Pylimo g. – Naujininkai), 105N (maršrutas: Pašilaičiai – Konstitucijos pr. – Naujoji Vilnia).
Naktinius maršrutus nuo Katedros aikštės bus galima pasiekti iš Karaliaus Mindaugo tilto bei Vinco Kudirkos aikštės stotelių.
Taip pat kursuos priemiestiniai maršrutai tarp 23 val. ir 2 val.: 29 maršrutas (Vilkpėdė – Žemaitės g. – Lazdynai – Grigiškės), 36 maršrutas (Žalgirio g. – Kalvarijų g. – Balsiai – Naujaneriai – Pagubė), 42 maršrutas (Stotis – Eišiškių pl. – Salininkai).
Kaip įprasta, kasnakt kursuos ir naktinis 88N autobusas (Oro uostas – Stotis – Centras – Europos aikštė).
Kauniečiai turės valandą
O štai Naujųjų metų naktį iš centro norintys grįžti kauniečiai tai galės padaryti iki pirmos valandos nakties.
Kaip anksčiau nurodė Kauno miesto savivaldybė, miesto viešasis transportas išskirtinai stotelių „Studentų skveras“ ir „Nacionalinis Kauno dramos teatras“ nurodytais maršrutais kursuos iki sausio 1 dienos pirmos valandos.
Iš stotelės „Studentų skveras“ važiuos 35–ojo A (Vilniaus g. – Freda), 37–ojo (Juozo Grušo meno gimnazija–Partizanų g.), 40–ojo (Partizanų g.–Kauno ligoninė) maršrutų autobusai bei 1–ojo (Islandijos pl.–Vaidoto g.) ir 13–ojo (Islandijos pl.–Centras) maršrutų troleibusai.
Iš stotelės „Nacionalinis Kauno dramos teatras“ keleivius veš 35–ojo A (Vilniaus g.–Freda), 37–ojo (Juozo Grušo meno gimnazija–Partizanų g.), 40–ojo (Partizanų g.–Kauno ligoninė) maršrutų autobusai bei 1–ojo (Islandijos pl.–Vaidoto g.) ir 14–ojo (Islandijos pl.– Centras) maršrutų troleibusai.
„CityBee“ ir „Bolt Drive“ pasinaudoti nepavyks
Tiems, kas norėtų parvairuoti po vakarėlio naudojantis automobilių dalijomosi paslaugomis, tokių galimybių nebus.
„CityBee“ apribos prieigą prie savo automobilių nuo gruodžio 31 dienos 22 valandos iki sausio 1 dienos 8 valandos ryto.
Dalijimosi „Bolt Drive“ automobiliais bei „Bolt“ paspirtukais paslaugų teikimas Naujųjų metų naktį taip pat bus apribotas.
Per platformą „Bolt Drive“ automobilių nebus galima išsinuomoti nuo sausio 1 dienos vidurnakčio iki 8 valandos, tuo pačiu metu nebus galimybės išsinuomoti ir „Bolt“ elektrinių paspirtukų.